صفحه اصلي


امروز : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵

اينجا هستيد: گيم ايران » بازي هاي ايراني » مصاحبه » مصاحبه ای اختصاصی با سازندگان آتش بست:ترکمنچای


مصاحبه ای اختصاصی با سازندگان آتش بست:ترکمنچای

پس از مدتها انتظار بالاخره اسپریس پویانما استودیو سازنده عنوان مورد انتظار آتشبست:ترکمنچای جواب مصاحبه ی ما درمورد عنوان فوق العاده شان را دادند!البته آنها دلیل تاخیر بیش از اندازه را بخاطر مشکلات انتشار بازی و کمبود وقتها این چنینی اعلام کرده و حالا جواب را پس از مدت حدود ۲ ماهی برای ما ارسال کرده اند. حال اگر شما دوست دارید با این عنوان فوق العاده ایرانی بیششتر آشنا شوید شما را به خواندن این مصاحبه دعوت میکنم.

 

 

سلام بنام حضرت دوست

 

با عرض سلام و خسته نباشید به شما و شرکتتان،بنده سورنا رضایی هستم نویسنده و خبرنگار بخش بازیهای ایرانی سایت گیم ایران و از اینکه این مصاحبه را پذیرفتید واقعا متشکرم،اما بپردازیم به مصاحبه:

 

 

  • لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید که در تیم سازنده چه نقشی داشته اید؟

 

با سلام و خسته نباشید به شما و همکاران نتان در رسانه گیم ایران من مرتضی رضائی یامی دانش آموخته رشته نرم افزار و همچنین رشته فیلم سازی از کارشناسان تمام وقت در موسسه آفرین رسانه ماندگار و مدیر پروژه چندین بازی ایرانی از جمله بازی میرمهنا و ترکمنچای هستم.

 

 

  • لطفا کمی درمورد شرکتتان و اعضا تیم صحبت کنید. چرا نام شرکت شما و بازی ترکمنچای تغییر کرد؟ آیا عامل داخلی بود یا مربوط به بیرون از شرکت میشد؟

 

برند اسپریس در حال حاضر فعالیت های بین المللی را  در حوزه آی تی و سرگرمی  در دستور کار قرارداده است . و میرمهنا و ترکمنچای نیز از محصولات ساخته شده مشترک برند اسپریس و برند آفرین میباشد. به نوعی عملیات های مربوط به آی تی و نرم افزار در اسپریس و مسائل مربوط محصولات فرهنگی و هنری  داخلی در حوزه سرمایه گذاری، تولید، نشر و عرضه در برند رسانه ماندگار صورت می پذیرد. بازی آتشبست:ترکمنچای نیز  به دلیل ادامه دار بودن این سری بازی های تحت “آتش بست ”  تغییر نام پیدا کرد. دوستان در رابطه با  مفهوم آتش بست و آتش بس به ما نظراتی را اعلام کردن که با توجه به مفهوم بازی ما گزینه آتشبست را انتخاب نمودیم.

 

 

 

  • چرا شرکت شما پس از ساخت عنوان موفق میرمهنا دوباره روی به بازیهای تاریخی آورد؟ آیا این مسئله دلیل خاصی داشته است؟

 

خیر . در برنامه تولیدی ما سبک های مختلفی از بازی ها با توجه به توانمندی  تیم های فعال و همچنین استعدادی یابی های مرتبط و دعوت به همکاری وجود دارد.  ترکمنچای نیز در برنامه تولیدی ما قرارداشته و به یاری خدا و همت متخصصان و همکارانمان نیز به نتیجه رسیده. اما همیشه عوامل متعددی در این حوزه خصوصا مسائلی از این دست در رابطه با زیر یاخت های حضور شرکتهای ایرانی وجود دارد که گاهی باعث میشود تاکتیک ها و تصمیمات دیگری در مواجهه با مشکلات اتخاذ گردد.

 

 

 

  • اما بپردازیم بخود بازی، لطفا کمی درمورد داستان آن صحبت کنید و اینکه نقاط مثبت آتش بست:ترکمنچای نسبت به میرمهنا در بخش داستان چیست؟ و اینکه ما باید منتظر چند ساعت گیم پلی در این بازی باشیم؟

 

 بازی ترکمنچای به عنوان یک محصول مکمل بازی میرمهنا عرضه میگردد. و از داستان و شخصیت پردازی مناسبی در رابطه با داستان بازی برخوردار میباشد. داستان بازی همانطور که از عنوان بازی تصور میشود . راویت تاریخ مرتبط با عهد نامه ترکمنچای و گلستان است که به راویت مبارزات و عوامل متعدد در رابطه با دوره قاجار را روایط میکند. در بازی ترکمنچای ما در نقش دو دوست به نام های آراز و آصف در مراحل مختلف بازی را پیش میبریم. توجه به این که بازی در ۱۲ مرحله  طراحی شده از زمان گیم پلی به مراتب بیشتری برخوردار میباشد. طبق تست های خودمان حدود ۲ برابر زمان بیشتر شده. بازی برای گروه سنی +۱۲ سال از بنیاد ملی بازی های رایانه ای مجوز نشر دریافت نموده است.

 

 

 

  • برای تولید این بازی از چه انجینی استفاده کرده اید؟

 

این انجین نسبت به زمان تولید بازی میرمهنا چه تفاوتهایی کرده است؟ موتور بازی همان موتور بازی میباشد که میرمهنا در آن توسعه پیدا کرده . اما باگ های بسیاری در این رابطه برطرف شده . همچنین در این نسخه از موتور فیچر های مناسبی در رابطه با گرافیک بازی و تنوع اقلیمی در نظر گرفته شده است.

 

 

 

  • آیا در این عنوان باید منتظر مراحل با ماموریت های مختلف و متنوع باشیم؟

 

بله در بازی به مراتب از ماموریت های مختلفی در جهت پیش برد داستان به بازیکن داده میشود.

 

 

 

  • کمی درمورد محیط بازی صحبت کنیم، گرافیک محیط بازی نسبت بازی میرمهنا چه پیشرفتهایی داشته است؟ و اینکه مراحل بازی در چه نقاطی از کشور رخ میدهد؟

 

بازی از محیط ها و مراحل کسترده ای برخوردار است و در بازی گرافیک شخصیت های بازی به مراتب بهبود یافته که در تریلر های بازی نمود دارد. بازی ترکمنچای از تنوع اقلیمی و آب هوائی متعددی برخوردار میباشد. به دلیل این بخش های این بازی مرز های ایران در ۲ قرن پیش طراحی شده . کشور های کنونی ارمنستان. آذربایجان. گرجستان که بخشی از خاک ایران محسوب می شده و همچنین . بخش های از سرزمین ها شمالی و شمال غرب ایران.

 

 

 

  • آیا در عنوان آتش بست:ترکمنچای ما شاهد سلاح های جدیدی خواهیم بود؟

 

یا اگر سلاح جدیدی وجود ندارد طراحی سلاحها نسبت به قبل چه تغییراتی داشته اند؟ بله چند سلاح اضافه با قدرت و کیفیت های مختلف برای بازی طراحی و قرار گرفته که با پیشرفت بازی بازیکن به آنها دست پیدا میکند.

 

 

 

  • در یک مصاحبه با یکی از سایت های گیم شما گفته اید که به بخش گیم پلی بازی، مخفی کاری هم اضافه شده است درباره این بخش کمی صحبت کنید! آیا یک مرحله خاص مربوط به مخفی کاری میشود یا گیمر درطول بازی حق انتخاب دارد که چگونه مراحل را به پایان برساند!

 

بلی بخش از بازی با حالت مخفی کاری طراحی شده که توجه به محدودیت های موتور بازی گیمر در یک مرحله خاص بازی را با حالت مخفی کاری به پایان میرساند.

 

 

 

  • متاسفانه در عنوان میرمهنا ما شاهد هوش مصنوعی بسیار ضعیفی برای دشمنان و همراهان میرمهنا بوده ایم! آیا این مشکل در عنوان آتش بست:ترکمنچای حل شده است؟ کمی در مورد آن صحبت کنید؟

 

مسائل مربوط به هوش مصنوعی همواره از دغدغه بازیسازان و گیمرها محسوب میشود که در عنوان ترکمنچای سعی شده تا وضعیت هوش مصنوعی بازی بهبود داشته باشه. اما با توجه به تکنیک ها و توانائی ها موتور بازی همچنان محدودیتهای در رابطه وجود دارد. مجموعه اسپریس در حال ساخت یک بازی جدید با سفارش بین المللی هست که از سطحی متفاوت برخوردار هست که به امید خدا بر روی اون بازی شاهد یکی از اتفاقات مهم در زمینه هوش مصنوعی  و مسائل ساخت بازی های ویدئوی در ایران خواهیم بود.که در حال حاضر نمیتونم در باره اون بازی صحبتی داشته باشم. با توجه به تجربه اندکی که در این حوزه دارم وضعیت هوش مصنوعی بازی میرمهنا رو قبول دارم و متاسفانه این موضوع در اکثریت بازی های ایرانی مشهود هست که تیم ها بازیساز برای بهبود اون باید تلاش و هزینه زیادی انجام دهند، و ما هم از این مساله استثناء نیستم اما با توجه به شناخت من از دوستان بزرگوار بازیساز فکر میکنم بیشتر این مشکل از ناحیه کمبود بودجه و مسائل مالی تیم های تولید کننده میباشد.

 

 

 

  • طبق خبری که دی ماه ۹۲ منتشر شد قرار بود این بازی در بهمن ماه ۹۲ منتشر شود؟ چرا این اتفاق نیافتاد و چه عواملی مانع اینکار شد؟ و انتشار این عنوان در اسفندماه حتمی است؟

 

متاسفانه نبود زیر ساخت مناسب و وضعیت نا مناسب نشر و عرضه همیشه ما را با بدقولی با مخاطب روبرو کرده که امیدوارم این موضوع که مشکل بسیار مهم توسعه دهندگان بازی های رایانه ای است به زودی حل شود.

 

 

 

  • بنظر خودتان بازی آتش بست:ترکمنچای را چگونه ارزیابی میکنید؟ آیا این عنوان توان کسب افتخارات بیشتری برای صنعت گیم ایران دارد یا خیر؟

 

راست رو بخواید اهل تعریف و تمجد نیستیم و نمی تونم از بازی خودمان تعریف و تمجدید کنم. “ماجرا میشه همون بقال که ماستش رو ترش نمیدونه “منتظر این هستم مخاطبین نوجوان بازی ترکمنچای که گروه سنی ۱۰ تا ۱۷ سال رو تشکیل میدهند در باره محصولاتمان نظرشان را به ما برسانند.

 

 

 

  • و سخن پایانی، اگر با گیمر های ایرانی صحبتی دارید بفرمایید؟

 گیمر های عزیز برای ما محترم هستند و خیلی از این دوستان گیمر امروز از همکاران خوب ما هستند . امیدوارم بتونیم روز به روز سطح کیفی محصولاتمان رو بالا ببریم و در نتیجه رضایت مندی بیشتر  گیمر ها گرامی، گرایش به سمت بازی های ایرانی و قهرمانان بزرگ و واقعی خودمان روز به روز بیشتر بشه.
امیدوارم گیمرم های محترم وضعیت تولید و فشار اقتصادی بر تولیدکنندگان که با سرمایه های شخصی به تولید میپردازند رو محترم بشمارد و با فرهنگ سازی جلوی کپی غیر محاز محصولاتمان گرفته بشه.

 

تصاویر تاریخی عهد نامه ترکمنچای به صورت دیجیتال در آمده و همزمان با عرضه بازی ترکمنچای در حامل دیجیتال این محصول ایرانی تاریخی برای عموم مردم علاقه مندان به اسناد تاریخی رونمائی میگردد.

 

بنده از طرف تمام  نویسندگان و اعضا تحریریه سایت گیم ایران از شما و تیم خوبتان تشکر میکنم و برای شما و تیمتان و عنوان خوبتان آرزوی موفقیت میکنیم

ورود به سايت
تبلیغات در گیم ایران
شبكه تبليغات

به جمع کاربران ویژه بپیوندید

تعداد نوشته ها: 70

نوشته شده توسط : « »

اشتباهم این بود هر جا رنجیدم خندیدم , فکر کردند دردی ندارم ضربه ها را محکم تر زدند. چارلی چاپلین

عضويت در خبرنامه سايت

 ۸ دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است.


  1. محمد می‌گه:

    خیلی ممنون از همگی و آرزوی موفقیت برای همه ی سازندگان ایران
    امیدوار هستم در آینده ی نزدیک مشکلات پیش روی سازندگان گیم های ایرانی رفع بشوند .
    راستش تو این دوران از راه های موثر حفظ فرهنگ یه ملت بازی های کامپیوتری شدن پس باید مهم شمرد این امر را !

    پاسخ

    سورنا رضایی: پاسخ در تاريخ خرداد ۱۰ام, ۱۳۹۳ ۲۲:۴۶:


    بله……..البته فرهنگ ما مربوط به قبل از اسلام هم میشه که باید مفداری به اون دوران هم اهمیت داده بشه!!!

    پاسخ

    محمد: پاسخ در تاريخ خرداد ۱۲ام, ۱۳۹۳ ۲۲:۲۶:


    دقیقا اتفاقا سوژه از اون زمان زیاده …
    میشه کار های جالبی ساخت .

    پاسخ

    سورنا رضایی: پاسخ در تاريخ خرداد ۱۵ام, ۱۳۹۳ ۱۹:۱۰:


    بله…ولی ما باید داستان های تخیلی رو در کنار حوادث واقعی سازیم تا بتونیم موفق شیم.

    پاسخ

    کیوان: پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۳ ۰۱:۲۹:


    دوست عزیز بعد از اسلام هم قهرمانانی مثل یعقوب لیث صفاری رو داشتیم که تا نزدیک بغداد رفت و همچنین سربداران که با مغولان جنگیدند…

    پاسخ

    سورنا رضایی: پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۳ ۰۹:۳۱:


    قبول دارم…………من نباید قهرمانان هیچ کدوم از دوره های تاریخی رو فراموش کنیم….ولی متاسفانه در قبال قهرمانان قبل اسلام واقعا ظلم شده است.

    پاسخ

  2. بسم الله الرحمن الرحیم می‌گه:

    من تاریخ بعد از اسلامو دوست دارم چون که ما پس از ان شکوفا شدیم و قبل از ان فقط زمین داشتیم و تکنولوژی نبود در ضمن بنظر من مرز وطن ما مرز دین ماست و ما جمعیت کشور خود را یک میلیارد نفر می دانیم که این نشان قدرت ماست امام زمان (عج) هم با همین شعار می اید و ان را عملی می کند پس ما پس از اسلام قوی شدیم فقط یک مشکل داریم ان هم اتحاد است اتحاد این هم در جواب بحث دوستان

    پاسخ

    سورنا رضایی: پاسخ در تاريخ خرداد ۲۷ام, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵:


    دوست عزیز ما بعد از اسلام شکوفا شدیم؟؟؟…….بعد از ورود اسلام تنها حکومت قوی صفویه بود در حالیکه در دوران قبل از اسلام هر سه حکومت ابرقدرت جهانی بشمار میرفتند،مخصوصا هخامنشیان و صد البته کوروش کبیر که ما کلا آنها را فراموش کردیم

    پاسخ


شما نیز به جمع هوادارن گیم-ایران در فیس بوک بپیوندید. Facebook.com


.:: ارسال دیدگاه



كاربر محترم، ايميل شما منتشر نخواهد شد ، لطفا ادرس صحيح ايميل خود را بنويسيد

مقررات بخش نظرات :
1- از ارسال نظرات پي در پي خوداري كنيد و منتظر پاسخ كاربران و يا نويسنده باشيد.
2- فقط به نظرات فارسي پاسخ داده خواهد شد و نظرات فينگليش پاسخ داده نميشود.
3- لطفا در مقدار و ميزان سوالات خود در بخش نظرات زياده روي نفرماييد.
4- لطفا به كاربران و مسئولان سايت بي احترامي نكنيد و در صورت مشاهده پي گيري خواهد شد.
5- لطفا نظر و سوال خود را در بخش مناسب ارسال نماييد در غير اين صورت پاسخي نخواهيد داشت.
6- سوالات خارج از بحث خود را ميتوانيد از قسمت تماس باما از بالاي سايت ارسال كنيد.







تمامي حقوق مطالب و تصاوير نزد اين وب سايت محفوظ بوده و هر گونه کپی بردار (شامل مطالب ، تصاویر و تمامی عناصر) از آن در وب سايت ها و وبلاگ ها و نشريات غیر مجاز بوده مگر به رضایت کتبی مسئولین سایت

 

طرح قالب ، رنگ بندي ، چينش عناصر و طراحي كلي ان براي گيم ايران محفوظ بوده و كپي برداري از قالب جرم محسوب شده و از طريق پليس فتا پي گيري ميشود

Copyright © Game-Iran.com