صفحه اصلي


امروز : شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵

اينجا هستيد: گيم ايران » بازي هاي ايراني » مصاحبه » مصاحبه با استدیو ژووری مانگ – بازی شوفر


مصاحبه با استدیو ژووری مانگ – بازی شوفر

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما ، بنده سورنا رضایی هستم نویسنده و خبرنگار سایت گیم-ایران و از اینکه وقتتان را بما داده اید تا مصاحبه ای باشما داشته باشیم ، متشکریم.

 

 

۱- لطفا اول از همه خودتان را معرفی کنید.

 

با عرض سلام و احترام خدمت شما و خوانندگان محترم سایت بازی ایران بنده محمد حیدری مدیر پروژه بازی شوفر هستم. بنده از سال ۸۶ همزمان با تاسیس شرکت ژووری مانگ فعالیت حرفه ای خودم رو آغاز کردم. بنده فارغ تحصیل دانشکده Gatlin International در رشته Video game programming (برنامه نویسی بازی های ویدیویی) هستم. همیشه سعی کردیم همراه با پیشرفت این صنعت همه اعضای تیم به روز و مهمتر از همه خودکفا باشیم.

 

 

۲- کمی درمورد گروهتان توضیح دهید؟چند نفرید و …

 

تیم ما شامل ۶ نفر نیروی تمام وقت و حدود ۵ نفر نیمه وقت است.و همچنین کسان دیگری بصورت پروژه ای با ما همکاری داشته اند.در هر صورت ژووری مانگ بهترین و حرفه ای ترین افراد را در شاخه های مختلف برای تولید محصولاتی با کیفیت جهانی بکار میگیرد. ژووری مانگ یک استودیو تولید بازی های ویدیویی-رایانه ای است که فعالیت خود را از سال ۸۶ به صورت رسمی آغاز کرده و تا به حال چندین پروژه گردش مجازی سه بعدی نظیر موزه سنندج، خانه کرد و … را تولید نموده و همچنین تولید بازی های تلویزیونی و نرم افزار پردازش تصویر برای شبکه های مختلف داخلی و خارجی ، جزو ده طرح برتر فضا سازی سه بعدی در مسابقات جهانی نشریه eVolo ، برگزاری نمایشگاه عکاسی سه بعدی متد آناگلیف در کردستان، همچنین چندین پروژه بزرگ آغاز کرده از قبیل “شهردار” و…. که به دلیل عدم حمایت تهیه کنندگان به حالت تعلیق در آمده است.

 

 

۳- شما گفتید که برای ساخت گیم پلی این عنوان از قوانین فیزیک استفاده کردید ! بنظر خودتان چه تاثیری بر بازی خواهد گذاشت ؟

 

معمولا فیزیک در بازی های سبک ریسینگ بسیار مهم است. گیم پلی طبیعی براساس فیزیک واقعی باعث می شود پلیر ارتباط بهتری با محیط مجازی بازی برقرار کند و حس می کند خودش در محیط قرار دارد و به محیطی برای یادگیری رانندگی تبدیل می شود. سعی کردیم گیم پلی به نوعی باشد که فقط شبیه سازی رانندگی نباشد و نوع گیم پلی خاصی برای شوفر درنظر گرفتیم یعنی در بازی شوفر خودروها دارای نوعی ارکید یا کمک کننده های رانندگی هستند که بازیکن از بازی کردن لذت ببرد. همزمان با انتشار شوفر نیز کتابی از آقای پروفسور BrianBeckman بهنام Physicsof Racing (فیزیک مسابقات رانندگی) را با کسب اجازه از ایشان ترجمه کرده ام که منتشر خواهیم کرد.

 

 

 

۴- کمی در مورد لوکیشن بازی توضیح دهید؟ چرا زاگرس را انتخاب کردید؟ چرا رانندگی در کوه های البرز ویا جنگل های شمال را انتخاب نکردید؟ کدام ویژگی کوه زاگرس باعث شد تا آن را نتخاب کنید؟

 

همانطور که در جریان هستید لوکیشن های بازی در امتداد رشته کوه های زاگرس اتفاق می افتد. یکی از مهمترین دلایل این انتخاب محیط هایی با شکوه کوهستانی و کهن ایرانی بود. اورامان (هه ورامان) یکی از این محیطهای زیباست و چشم هر بیینده ای را جذب خواهد کرد چون هم دشت هایی زیبا و هم کوههای صخره ای و بلند دارد.رودخانه سیروان، روستاهای قدیمی، بافت گیاهی متنوع (جنگلی ، بوته ای و…)و … تنوع بسیار خوبی برای طراحی بازی در این منطقه دارند.برای پیش تولید شوفر از سال ۹۰ تا بحال ده ها هزار عکس و ویدیو از مناطق مختلف غرب کشور جمع آوری کردیم و مراحل پیش تولید نسخه بعدی نیز آغاز شده و سرتاسر ایران به تحقیق و جمع آوری رفرنس خواهیم پرداخت.

 

 

۵- موتور پایه بازی چیست؟ اگر بخواهیم بازی شوفر را با سری بازیهای NFS مقایسه کنیم ، بازی شما با کدام یک از نسخه های این عنوان برابری میکند؟

 

بازی شوفر توسط موتور Unity تولید می شود و تعداد زیادی ابزارمورد نیاز برای طراحی بازی رابرای یونیتی توسعه دادیم .هرچند سبک بازی شوفر از نظر گیم پلی با سری های NFS متفاوت است اما می توانم بگویم بازی شوفر بیشتر شبیه به بازی ProStreet خواهد بود البته کمی با گرافیک بیشتر.

 

 

۶- در مصاحبه ای گفتید برای ساخت موسقی بازی از موسیقی بومی استفاده کرده اید، بنظر شما باعث افزایش یا کاهش جذابیت شده؟ این سبک از موسیقی برای شما محدودیتی ایجاد نکرد؟

 

موسیقی ها استفاده شده در شوفر به موسیقی همراه منو ها و موسیقی همرا با گیم پلی تقسیم شده اند.بعضی از موسیقی ها توسط تیم ،تولید و بعضی دیگر بازسازی شده اند و بقیه موسیقی ها با کسب اجازه از سازندگان آنها انتخاب شده اند.البته انتخاب موسیقی برای شوفر با وجود تعداد بسیار زیاد محدودیت ها کار سختی بود.قطعا سعی ما برای انتخاب و تولید بهترین موسیقی ها بوده و این نظر پلیر خواهد بود که جذابیتش در چه حد است.اما قول خواهیم داد که گوش دادن به موسیقی های شوفر به تنهایی باعث تحریک شما برای رانندگی در شوفر شود.همچنین برای منوها موسیقی هایی که حس دعوت کنندگی را در مخاطب ایجاد کنند در نظر گرفتیم.

 

 

۷- برای تولید این بازی از بازیهایی الگو گرفتید؟

 

از نظر فنیو هنری از Dirt2الگو برداری کردیم. ProStreet و SuperStarV8 بازی هایی بودند که روی انها تحقیق کردیم. و بازی هایی دیگری خارج از سبک ریسینگ برای نور پردازی و تکنیک های بهینه سازی مورد بررسی قرار دادیم.

 

 

۸- آیا در این بازی مانند سری…. هنگام برخورد ماشین با ماشین های دیگر یا محیط بازی ، باید منتظر انیمیشن های جذاب و دیدنی باشیم؟کمی در مورد این ویژگی صحبت کنید!

 

صحنه تصادفات بر اساس ضربه ها و زاویه آنها شبیه سازی شده اند.ما در استودیو ژووری مانگ فیچرها را دسته بندی میکنیم اینکه با تصادفات انیمیشن داشته باشیم در اولویت های بعدی قرار دارد.در شوفر احساس خواهید کرد که تصادفتان شدید بوده به این معنی که روی صحنه تصافات از جنبه هنری و تخریب های محیطی و همچنین صداهای تخریب و از همه مهمتر بدنه خودرو زمان زیادی صرف کردیم تا بسیار واقعی بنظر برسند.

 

 

۹- شخصی سازی ماشین ها در بازی چگونه است؟آیا شخصی سازی ماشین ها در بازی فقط به ارتقا قدرت ماشین محدود میشود یا شخصی سازیهایی برای زیبایی ماشین مانند : انتخاب رنگ ، تبلیغات ، تغییر رینگ و … هم در بازی قرار داده اید؟

 

برای بازی شوفر ۳۰ عدد خودرو ،۱۵ عدد از برند ها داخلی، مونتاژ داخل ویا موجود در بازارهای ایران اند و ۱۵ عدد دیگر برند های معروف خارجی اند. خودروهای داخلی و خودروهایی که به آنها دسترسی داشتیم با تکنولوژی اسکن سه بعدی  تهیه و پس از تدوین برای ورود به موتور بازی آماده کرده ایم.برای هر خودرو سه متغییر در طی مراحل تقویت می شوند.برای هر کدام از اسپانسرها خوردروهای اختصاصی داریم.با توجه به اینکه شوفر داستانی در محور دارد قابلیت ویرایش خودروها را ندارد.اما بازیکن پکیج های اسپرت خودروها را خریداری میکند. درنهایت برای هر خودرو دهها نوع اسپرت و ارتقاهای متفاوت وجود دارد.

 

 

۱۰- تاریخ احتمالی انتشار بازی در جه زمانی است؟

 

ماه آینده یعنی بهمن ۹۲ نسخه آلفا آماده و تست کل بازی آغاز می شود. تا پایان امسال بازی به امید خدا تمام خواهد شد .برای عرضه فعلا رایزنی انجام نشده و تاریخ دقیقش مشخص نخواهد بود.همچنین برای شوفر سعی در ورود به بازارهای جهانی را داریم و برای اولین قدم در indiedb.com بازی شوفر را ثبت کردیم و با چند توزیع کننده در خارج از کشور مذاکره داشتیم.

 

از شما و همکارانتان بخاطر وقتی که بما داده اید متشکریم و برای شما و گروهتان آرزوی موفقیت میکنیم ، در پایان اگر صحبتی دارید ، بفرمائید.

 

با تشکر از دست اندر کاران وب سایت محبوب گیم ایران و تمام عزیزان پلیر که به تولید کنندگان بازی پیشنهادها و انتقادتشان را انتقال می دهند.منتظر شما در شبکه های اجتماعی و وب سایتمان هستیم.

 

 

سخن سردبیر: متاسفانه با توجه به درخواست مکرر ما برای تصاویری اختصاصی از این بازی ،‌مسئولین استدیو ژووری مانگ، قول هایی دادند و علی رغم تامل و انتظار ما ، خبری نشد! در اخرین مکاتبات ما قرار بر ارسال ۲ تصویر در روزهای آتی شد که بعد از گذشت ۱۰ روز متاسفانه باز هم خبری نشد و ما به ناچار با بد قولی مسئولین این استدیو ، مصاحبه را بدون تصاویر اختصاصی از بازی شوفر ، منتشر کردیم. امید است مورد توجه شما عزیزان و همچنین دوستانی که درخواست این مصاحبه را داشته اند ، قرار گیرد.

ورود به سايت
تبلیغات در گیم ایران
شبكه تبليغات

به جمع کاربران ویژه بپیوندید

تعداد نوشته ها: 70

نوشته شده توسط : « »

اشتباهم این بود هر جا رنجیدم خندیدم , فکر کردند دردی ندارم ضربه ها را محکم تر زدند. چارلی چاپلین

عضويت در خبرنامه سايت

 یک دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است.


  1. mahdi می‌گه:

    سلام
    واقعا مایه تاسفه که یه بازی مثل اینو تو ۱۰ تا سایت خبری بازی ببینی و هیچکدوم لینک سایت سازنده رو نداشته باشن !
    چه بخاطر غرض ورزی منتشر کننده خبر باشه یا چه به علت نداشتن سایت هر دوس درد آوره !

    پاسخ


شما نیز به جمع هوادارن گیم-ایران در فیس بوک بپیوندید. Facebook.com


.:: ارسال دیدگاه



كاربر محترم، ايميل شما منتشر نخواهد شد ، لطفا ادرس صحيح ايميل خود را بنويسيد

مقررات بخش نظرات :
1- از ارسال نظرات پي در پي خوداري كنيد و منتظر پاسخ كاربران و يا نويسنده باشيد.
2- فقط به نظرات فارسي پاسخ داده خواهد شد و نظرات فينگليش پاسخ داده نميشود.
3- لطفا در مقدار و ميزان سوالات خود در بخش نظرات زياده روي نفرماييد.
4- لطفا به كاربران و مسئولان سايت بي احترامي نكنيد و در صورت مشاهده پي گيري خواهد شد.
5- لطفا نظر و سوال خود را در بخش مناسب ارسال نماييد در غير اين صورت پاسخي نخواهيد داشت.
6- سوالات خارج از بحث خود را ميتوانيد از قسمت تماس باما از بالاي سايت ارسال كنيد.







تمامي حقوق مطالب و تصاوير نزد اين وب سايت محفوظ بوده و هر گونه کپی بردار (شامل مطالب ، تصاویر و تمامی عناصر) از آن در وب سايت ها و وبلاگ ها و نشريات غیر مجاز بوده مگر به رضایت کتبی مسئولین سایت

 

طرح قالب ، رنگ بندي ، چينش عناصر و طراحي كلي ان براي گيم ايران محفوظ بوده و كپي برداري از قالب جرم محسوب شده و از طريق پليس فتا پي گيري ميشود

Copyright © Game-Iran.com