صفحه اصلي


امروز : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵

اينجا هستيد: گيم ايران » بازي هاي ايراني » مصاحبه » مصاحبه با پویا کبودوند، مدیر پروژه سرعت کوچک


مصاحبه با پویا کبودوند، مدیر پروژه سرعت کوچک

همانطور که میدانید درسال های گذشته ساخت بازیهای دو بعدی و کوچک به سرعت افزایش یافته و حتی تا جایی که بازیهایی مانند شعبان و قهرمان ما توانستند به موفقیت های بزرگی در عرصه های بین المللی برسند و دلیل این مسائل،کم بودن هزینه و نیاز به زمان کم است.

 

از این رو شرکت های دیگری هم مانند کارخانه رویایی دست به تولید بازیهای دو بعدی زنند و ایده ی جالبشان برای این کار یعنی سرعت کوچک مارا واداشت تا مصاحبه ای را با اعضای سازنده این تیم ترتیب دهیم از این رو شما را به خواندن این مصاحبه اختصاصی دعوت میکنیم.

 

(تصاویر به صورت اختصاصی برای گیم ایران ارسال شده اند.)

 

 سرعت کوچک

 

۱- لطفا خودتان را معرفی کنید و کمی هم درمورد گروهتان صحبت کنید. (از چه سالی شروع کردید،چند نفر هستید و …)

 

با سلام خدمت شما و مخاطبان گرامی سایت گیم ایران، من پویان کبودوند مدیر پروژ ه های تیم کارخانه رویایی (Dream Factory) هستم، در مورد تیم کارخانه رویایی باید عرض کنم که این تیم از چند نفر از جوانان ایرانی مستعد و علاقمند به بازیسازی تشکیل شده و بصورت مستقل از هر نهاد و ارگانی کار ساخت پروژه های بازیسازی خودش را پیش میبره. اعضای دائم و همیشگی این تیم دو نفر هستند که از سال ۸۵ – ۸۶ استارت کار خودشون رو زدن و بدون هیچ نوع حمایت و پشتیبانی شروع به تجربه و آموزش در زمینه بازیسازی کردن و اواسط سال گذشته اولین پروژه کامل خودشون رو با عنوان سرزمین رویا : بازگویی داستان که دوباره سازی بازی با همین نام و ساخته آقای مهدی فنایی بود منتشر کردن…

 

 

۲- ایده ی ساخت این بازی از کجا به ذهنتان رسید و چه ویژگی هایی باعث شد تا آن را انتخاب کنید؟

 

در رابطه با ایده ساخت بازی سرعت کوچک : همه ستاره های بازیهای ایرانی بصورت کلی نمیشه گفت این ایده حاصل تفکر زیاد تیم بوده و از قبل برای اینکار برنامه ریزی خاصی داشتن. نه ایده کلی این بازی که توسط خود من پایه ریزی شد ابتدا از بازی با نام Sonic: All Stars Racing در ذهن من پدیدار شد و گفتم که چرا ما بازی با این عنوان و با حضور شخصیتهای بازیهای ایرانی رو نداشته باشیم . در این مورد با تیم صحبت کردم و با استقبال اونها مواجه شدم بنابراین کار استارت پروژه رو با انتخاب شخصیتهای بازیهای معروف ایرانی زدیم و کار ساخت اون رو تا همین لحظه پیش گرفتیم.

 

 

سرعت کوچک

 

۳- طبق اطلاعات ما در این بازی که به سبک اتومبیلرانی هست از شخصیت های بازی های ایرانی استفاده کرده اید،میتوانید این شخصیت ها را نام ببرید!

 

درسته همونطور که از اسم بازی هم هویداس بازی با حضور شخصیتهای بازیهای ایرانی و با محوریت داستانی اونها ساخته میشه و ما سعی کردیم از تموم شخصیتهای معروف بازیهای ایرانی در این بازی استفاده کنیم . شخصیتهایی چون فاد کوهنورد از بازی کوهنورد ، گرشاسپ ، نادرشاه از شمشیر نادر ، گاندو ، الیسان ، پولوتو ، ببریخان ، تگ ، دینگو و شبگرد البته شخصیتهای ایرانی دیگه ای هم بودن که ما سعی داریم در آینده اونها رو  وارد خط داستانی بازی بکنیم.

 

 

۴- آیا هر کدام از شخصیت ها دارای ماشین خاصی است و ماشین هر کدامشان از قابلیت های مختلف بهره میبرد؟

 

در حال حاضر و در این نسخه از بازی نه تمام شخصیتهای حاضر در بازی چه ایرانی و چه خارجی همه از یک نوع وسیله نقلیه استفاده میکنند اما با رنگبندی مجزا.

 

 

۵- کمی درمورد آیتم های موجود در بازی صحبت کنید، چه ایده هایی برای این بخش از بازی درنظر گرفته اید؟ (منظور آیتم های مربوط به گیم پلی بازی است)

در بازی آیتمهای سرعتی و جنگی متعددی وجود داره بطور مثال آیتم رانندگی ، قایقرانی ، هوانوردی ، یخ سواری و موتور سواری که البته در این نسخه ما شاهد اونها خواهیم بود و آیتمهای دیگه ای هم وجود دارن که در نسخه های بعدی منتشر خواهند شد.

 

 

۶- برای موتور پایه بازیتان از چه نوعی استفاده کرده اید؟ چرا از گرافیک دو بعدی استفاده کردید و سه بعدی را که طرفدار بیشتری دارد رها کردید؟

 

در مورد موتور برنامه نویسی بازی ما در ابتدا قصد داشتیم که این بازی رو برای تست و خروجی موتور ساخته شده خود تیم بسازیم اما خب مشکلاتی پیش اومد و موتور ساخته تیم دارای نقص و کمبودهایی شد که در حال برطرف کردنشون هستیم . بنابراین بازی رو از موتور تیم به موتور یا انجین یونیتی بردیم شایان ذکره که بگم اغلب بازیهای دوبعدی روی انجین گیم میکر راحتتر ساخته میشن اما چون گیم میگر هم مشکلات و نواقصی رو داشت ما اینبار تصمیمون یونیتی بود.

 

اما در مورد گرافیک بازی باید بگم که از همون ابتدای تشکیل تیم ما کارهای خودمون رو متمرکز روی ساخت بازیهای دوبعدی کردیم و تیم کارخانه رویایی رو بیشتر یک تیم دوبعدی ساز میدونیم تا سه بعدی ساز، شاید حرفتون هم درست باشه که سه بعدی بودن این بازی طرفدار بیشتری رو خواهد داشت اما خب همونطور که گفتم ما اغلب کارهامون یا اصلا بصورت کلی تموم کارهامون دوبعدی هستن و فعلا قصد ساخت بازی سه بعدی رو نداریم تا بتونیم پشتوانه قوی و تجربه کافی برای ساخت بازی سه بعدی داشته باشیم

 

 

سرعت کوچک

 

۷- پلت فرم اصلی در این بازی چیست؟ ، چرا این عنوان را که میتواند طرفدار بیشتری در اسمارت فونها داشته باشد برای سیستم عامل های آیفون و ویندوزفون منتشر نمیکنید؟

 

همونطور که قبلا اشاره شده پلتفرم اصلی بازی سرعت کوچک کامپیوتر و آندروید خواهد بود اما این موضوع به این معنی نیست که ما بازی رو روی پلتفرمهای دیگه نخواهیم برد ما صبر میکنیم تا ببینیم فیدبک کار چطور خواهد بود بعد در مورد پلتفرمهای دیگه هم اقدام میکنیم

 

 

۸- طبق آخرین خبر ها از عنوان شما بخش جدیدی هم به بازی اضافه شده که برای مبارزات شخصیت های بزرگ دنیای گیم میباشد،کمی درمورد این بخش صحبت کنید.

 

بله راستش بخش جدیدی رو برای بازی در نظر گرفتیم که سوای بازی اصلی در دست ساخته یعنی این بخش هیچگونه ربطی به بازی اصلی نداره و سبک اون مبارزه ای خواهد بود و تنها ما از شخصیتهای حاضر در بازی سرعت کوچک برای این بخش استفاده خواهیم کرد بازی سرعت کوچک همونطور که از اسمش مشخصه در رابطه با مسابقات رالی خواهد بود اما بازی مبارزه کوچک یا Small Combat  یک بازی مجزا و در سبکی متفاوت خواهد بود.

 

 

۹- بازی بصورت رایگان است یا خیر؟ واینکه تاریخ انتشار بازی و منتشر کننده آن چه شرکتی یا سایتی است؟

 

در حال حاضر بحث در مورد رایگان بودن بازی کمی برای ما هم غیر قابل پیش بینی شده دوستان و بازیسازان ایرانی  پتانسیل بازی رو برای تجاری بودن بازی مناسب میدونن و به ما در مورد این موضوع اشاراتی میکنن اما همونطور که در ابتدای معرفی بازی گفته شده بود این پروژه قرار بر رایگان بودنش بوده و ما هم نمیتونیم این موضوع رو نادیده بگیریم بنابراین در حال گفتگو و بررسی این موضوع هستیم تا هم یک بازی رایگان و هم یک بازی تجاری از این بازی داشته باشیم بصورتیکه یک نسخه از بازی رو بصورت رایگان منتشر خواهیم کرد و پک های اضافه شونده که شامل مسیرهای جدید، سلاح های جدید ، شخصیتهای جدید و … میشوند رو بصورت تجاری عرضه کنیم.

 

در مورد تاریخ انتشار بازی و ناشر هم پیرو مطالب بالا هنوز قادر به پاسخ دهی در مورد تاریخ نشر دقیق و ناشر احتمالی اون نیستیم اما شاید اواسط بهار سال آینده این بازی منتشر بشه.

 

 

۱۰- اگر صحبتی با گیمرهای ایرانی دارید بفرمایید!

ممنون و متشکر از تمام گیمرهای ایرانی که مارو تا به این لحظه حمایت کردن و امیدواریم که بتونیم بازی یا بازیهای قابل قبولی رو برای این دوستان و همراهان عزیز مهیا کنیم.

 

بنده از طرف تمام کاربران و مسئولین سایت گیم ایران بخاطر پذیرفتن این مصاحبه متشکرم و برای استودیو و گروه شما آرزوی موفقیت میکنم و امیدوار هستیم عنوان شما به عنوانی جذاب تبدیل شود.

ورود به سايت
تبلیغات در گیم ایران
شبكه تبليغات

به جمع کاربران ویژه بپیوندید

تعداد نوشته ها: 70

نوشته شده توسط : « »

اشتباهم این بود هر جا رنجیدم خندیدم , فکر کردند دردی ندارم ضربه ها را محکم تر زدند. چارلی چاپلین

عضويت در خبرنامه سايت

 ۱۱ دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است.


  1. محمد می‌گه:

    دستتون درد نکنه
    خیلی زحمت کشیدین …
    بازم مصاحبه و گفت و گو بزارید
    ممنون .

    پاسخ

    سورنا رضایی: پاسخ در تاريخ دی ۲۸ام, ۱۳۹۲ ۱۸:۲۷:


    حتما……با حرفاتون دلگرمی میدید………همینها باعث میشه سعیم بیشتر بشه

    پاسخ

  2. بهنام می‌گه:

    واقعا تشکر مصاحبه خوبی بود.خوشم آومد از بازیش با این که پر زرق و برق و AAAنیست اما جالب به نظر میاد…

    پاسخ

    سورنا رضایی: پاسخ در تاريخ دی ۲۷ام, ۱۳۹۲ ۱۵:۱۱:


    بله…دلیل اصلی مصاحبه با این شرکت هم ایده ی جالب بازی بود

    پاسخ

  3. پوریا می‌گه:

    عالییی امیدوارم بازی هایی مانند shank یا crash بسازن
    چهره ی شخصیت های ایرانی عالی ساختن شخصیت های خارجیرو هم همینطور

    پاسخ

    سورنا رضایی: پاسخ در تاريخ دی ۲۷ام, ۱۳۹۲ ۱۵:۱۰:


    بله روی بازی خوب کار کردند،ولی ای کاش پلتفرم اصلی بازی موبایل بود….اینطوری طرفدار بیشتری پیدا میکرد

    پاسخ

  4. معین می‌گه:

    بازی یه خیلی خوبی هستش ولی چرا بازی سازان ایرانی بجای اینکه این همه بازی پشت سرهم بدن بیرون روی یک بازی کار نمیکنن

    پاسخ

    سورنا رضایی: پاسخ در تاريخ بهمن ۲ام, ۱۳۹۲ ۱۸:۴۷:


    دوست عزیز،زمانی که توانایی انجام کار بر روی چند عنوان را دارند خوب این کار را میکنند!اگر عنوانشان بزرگ بود،بله حرفتان درست بود اما چون عنوانشان کوچک است نیازی به افراد زیاد نیست

    پاسخ

  5. علی بهادری می‌گه:

    سلام سورنا یک سر به سایت بزن منتظرتم

    پاسخ

  6. shahab70 می‌گه:

    این خیلی خوبه که یک بازی ۲ بعدی با گرافیکی جذاب و فان داره ساخته میشه توسط هموطنانمون
    این نوع بازی معنی واقعی تفریح در بازی کردن رو به مخاطبش منتقل میکنه بجای بازی هایی که همش خشونت دارن و اعصاب خراب کن هستن!
    امیدوارم سود کافی رو از این بازی ببرن سازندهاشون

    پاسخ

    سورنا رضایی: پاسخ در تاريخ بهمن ۲ام, ۱۳۹۲ ۱۸:۴۳:


    بله…بازی قشنگی از آب خواهد آمد…مطمئن هستم چون واقعا ایده ی عالی در ایران دارد

    پاسخ


شما نیز به جمع هوادارن گیم-ایران در فیس بوک بپیوندید. Facebook.com


.:: ارسال دیدگاه



كاربر محترم، ايميل شما منتشر نخواهد شد ، لطفا ادرس صحيح ايميل خود را بنويسيد

مقررات بخش نظرات :
1- از ارسال نظرات پي در پي خوداري كنيد و منتظر پاسخ كاربران و يا نويسنده باشيد.
2- فقط به نظرات فارسي پاسخ داده خواهد شد و نظرات فينگليش پاسخ داده نميشود.
3- لطفا در مقدار و ميزان سوالات خود در بخش نظرات زياده روي نفرماييد.
4- لطفا به كاربران و مسئولان سايت بي احترامي نكنيد و در صورت مشاهده پي گيري خواهد شد.
5- لطفا نظر و سوال خود را در بخش مناسب ارسال نماييد در غير اين صورت پاسخي نخواهيد داشت.
6- سوالات خارج از بحث خود را ميتوانيد از قسمت تماس باما از بالاي سايت ارسال كنيد.







تمامي حقوق مطالب و تصاوير نزد اين وب سايت محفوظ بوده و هر گونه کپی بردار (شامل مطالب ، تصاویر و تمامی عناصر) از آن در وب سايت ها و وبلاگ ها و نشريات غیر مجاز بوده مگر به رضایت کتبی مسئولین سایت

 

طرح قالب ، رنگ بندي ، چينش عناصر و طراحي كلي ان براي گيم ايران محفوظ بوده و كپي برداري از قالب جرم محسوب شده و از طريق پليس فتا پي گيري ميشود

Copyright © Game-Iran.com