صفحه اصلي


امروز : پنج شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵

اينجا هستيد: گيم ايران » خانواده Sony » بازی های PS3 » پيش نمايش بازي هاي PS3 » شاهکار جدید دیوید کیج Beyond:Two Souls


شاهکار جدید دیوید کیج  Beyond:Two Souls

ماورا : دو روح بازی جدید استودیو ” کوانتیک دریم” است که با فارنهایت و باران شدید (Heavy Rain ) میشناسیم اشان. دیوید کیج که یکی از خلاق ترین بازی سازان امروزی است دوباره به سراغ ایده های تکان دهنده رفته که مرز های رسانه های ویدئویی را درمینوردد , نشان دادن پانزده سال از زندگی یک کاراکتر. این اولین ایده ی درخشان بازی است و در ادامه بقیه درخشانی های بازی را نیز معرفی خواهم کرد.

 

داستان

با باران شدید به دو شیوه ی متضاد برخورد شد, عده ای آن را ستودند و عده ای گفتند بازی نیست و فقط یک فیلم تعاملی است. ماورا: دو روح هم که در E3 نمایش داده شد واکنش های متفاوتی را به همراه داشت. قهرمان بازی جدید دیوید جودی هلمز نام دارد که نقش او را الن پیج بازیگر معروف هالیوودی ایفا میکند. جودی از کودکی با وجود نامریی در ارتباط است که نمیداند چیست, اما برای این موجود که خیلی به روح شبیه است نام آیدن را انتخاب کرده. اصلی ترین مسئله ی جودی پذیرش و هم زیستی با این وجود نامریی است و ما در بازی شاهد رابطه ی این دو در در طول پانزده سال زندگی جودی خواهیم بود. کودکی, نوجوانی و جوانی اش. آیدن اصلا یک دست یار , یک حیوان خانگی یا یک قدرت ماورایی نیست , بلکه وجودی مستقل است که خودش تصمیم میگیرد. این تصمیم ها گاهی برای جودی دوستانه و گاهی حتی خطرناک هستند. و جودی باید بتواند با این مسئله ی شخصی که زندگی اش را بر هم زده کنار بیاید. به قول خود دیوید کیج “داستان بازی درباره ی جدایی , مرگ , و فهمیدن این است که ماورای مرگ چیست!”

 

گیم پلی

در بازی هم میتوان جودی و هم آیدن را کنترل کرد. زمانی که کنترل جودی در دست بازی کننده است دوربین بازی سوم شخص میشود و همه چیز مثل باران شدید خواهد بود با یک نفاوت جزئی و آن اینکه از حجم صحنه های کلید زنی کاسته شده و کنترل مستقیم جودی در دستان بازیکننده است. خود کیج از این تغیر به عنوان بهبودی نسبت به باران شدید نام میبرد و با افتخار میگوید: ” در عموم فصل های بازی کنترل جودی در دستان بازی کننده است. زمانی که آیدن را کنترل میکنیم دوربین بازی به شکل اول شخص درمیاید و حرکت آن با حسگر های حرکتی دسته های پلی استیشن ۳ انجام میشود. کنترل آیدن شبیه بازی های ماشین سواری است. ماشه ی راست گاز آیدن را میگرد و ماشه ی چب ترمزش را ! جهت حرکت آیدن هم با تکان دادن دسته ی پلی استیشن ۳ ممکن میشود که مکانیز مشابه بازی گل (Flower) دارد. به دلیل وجود ارتباط ذهنی بین آیدن و جودی این وجود نامریی میتواند آزادانه در صحنه هایی که جودی حضور دارد به پرواز درآید , اما خیلی نمیتواند از او دور شود زیرا رابطه ی ذهنی اش با جودی قطع خواهد شد. آیدن قابلیت های زیادی دارد. او میتواند روی اشیا در دنیای واقعی تاثیر بگذارد , لیوان قهوه ای را پرت کند , ماشین ها را منفجر کند و یا حتی میتواند برج ها را بریزاند. هم چنین او میتواند با زبان خاصی با جودی حرف بزند که فقط جودی متوجه آن میشود. مهم تر از همه آیدن میتواند درون جلد انسان ها یا جانوران دیگر فرو رود و آن ها را وادار به انجام کارهایی کند که نمیخواهند. نکته ی جالب دیگری که اینجا از ارتباط عناصر و طراحی بازی دیده میشود , وجود محدودیت داستانی برای پیاده سازی این مکانیک اخیر است. آیدن فقط میتواند درون جلد آدم های خاصی فرو رود که به شیوه ای خاص زیسته و اولویت های ویژه ای در زندگی داشته باشند.

دمویی که از بازی در E3 پخش شد فقط بخش کوتاهی از پانزده دقیقه گیم پلی بازی بود که بعدا به صورت اختصاصی برای گزارشگران نمایش داده شد. این دمو با حرکت قطاری در شب بارانی شروع مشود که جودی در آن خفته است. بازی کننده میتواند با آیدن به دور قطار پرواز کند و وقتی جلوتر از قطار بر روی ریل پیش میرود متوجه میشویم که پلیس های ایالتی راه را بسته اند. آیدن میتواند سخنان پلیس ها را شنود کند و با این کار متوجه مشویم که نیرو های پلیس منتظر رسیدن قطار و به دنبال جودی هستند! ضرباهنگ اکشن بازی تند میشود. آیدن پرواز کنان برمیگردد تا جودی را خبر کند. او با انداخت بطری آبی جودی را بیدار میکند اما دیر شده و پلیس ها وارد قطار شده اند. از اینجا کنترل جودی دست بازیکننده می اوفتد و او باید از دست دو پلیسی که از وی کارت شناسایی میخواهند فرار کند. فصل تعقیب و گریز درون قطار و روی سقف ادامه پیدا میکند و در تمام این فصل ها کنترل مستقیم حرکت های جودی در دستان بازیکن است. البته فصول کلید زنی نیز وجود دارند که به قول خود دیوید کیج ” با کنترل مستقیم تلفیق شده اند” جودی در لحظه ی آخر مجبور به پریدن  از روی قطار میشود و بازکننده با تغییر کنترل به آیدن میتواند سپر دفاعی دور بدن جودی بپیچد که او را از سقوط حفظ خواهد کرد. در ادامه ی دمو جودی وارد جنگل میشود و بازی از نظر گرافیکی وارد سطح ترسناکی از فناوری میشود! به گفته ی دیوید کیج نمیتوان گفت موتور پایه بازی همان موتور باران شدید است, چرا که سازندگان آن را از ریشه عوض کرده و شخم زده اند. این موتور گرافیکی جدید علاوه بر فناوری تکان دهنده ی ” انیمیشن های صوت” صدها ویژگی منحصر به فرد هم دارد. در تمام طول دمو هرگز نمیشود که جودی به دو شیوه ی یکسان راه برود. این هم از مزیت های ضبط استودیویی موشن کپچر با بازیگران واقعی است. تکنیک IK بازی هم دیدنی است. این قابلیت به زبان ساده یعنی برخورد جودی با در و دیوار در حال راه رفتن یا دویدن , بدن او واکنش های خاصی نشان میدهد. مثلا دست اش را به نرده میگیرد یا تنه ی درختان را لمس میکند. در ادامه سگ های پلیس به جودی حمله میکنند اما او از پس شان برمیاید و خود را از لبه ی صخره ای بالا میکشد. این جا نیز پلیس ها هستند. کنترل بازی به دست آیدن می اوفتد و او باید حواس پلیس ها را پرت کند تا جودی بتواند با موتور سیکلتی که گوشه ای پارک شده بگریزد. برای این کار روش های گوناگونی وجود دارد, شلیک تیر هوایی یا به صدا در آوردن بوق ماشین پلیس هر دو باعث میشوند جودی بگریزد و وارد شهر شود.

 

BeyondTwo Souls

 

اوج اکشن گیم پلی بازی را در فصل ورود به شهر میتوان دید. کیج میگوید ” بازی صحنه های اکشن به مراتب بیشتری نسبت به باران شدید دارد ” در این فصل آیدن باید با وارد شدن به جسم پلیس هایی که جودی را در خیابان شهر محاصره کرده اند , باعث نجات جودی شود. آیدن میتواند وارد جسم پلیس ها شود و آن ها را وادار به خود کشی کند یا به پلیس های دیگر شلیک کند. همچنین رفتن در جلد اسنایپر های روی بام ها نیز کار جذابی است! برای اولین بار در طول دمو , دو پایان متفاوت برای این فصل طراحی شده. در این فصل اگر آیدن موفق شود جودی نجات پیدا میکند اما اگر نشود , او دستگیر شده و به یک ون پلیس پلیس منتقل میشود. درون ون آیدن باید با یکی از شیوه های متفاوت ماشین را چپ کند تا جودی بگریزد. دمو بعد از این صحنه تمام میشود. سوال مهم دیگری که از کیج پرسیده شد این است که اگر جودی بمیرد چی؟ و کیج پاسخ داد که ” جودی بر خلاف قهرمانان باران شدید هرگز نمیمیرد و اگر بازیکننده موفق به رد کردن بخشی از داستان نشود , داستان از زاویه دیگری برایش روایت میشود ” همان چیزی که در باران شدید وجود داشت , فقط بدون مرگ.

بازی جدید دیوید کیج بلند پروازانه و مثل خودش جسور است. اما جسارت همیشه راه رفتن بر روی تیغ است. عده ای عاشق جسور بودنتان می شوند و عده ای آن را له میکنند! ” ماورا: دو روح” با این که ظرفیت های بالایی دارد اما به دلیل جسور بودن سرنوشت اش روشن خواهد بود.

 

Beyond: Two Souls


سازنده: Quantic Dream
ناشر: Sony Computer Entertainment
سبك بازي: آکشن ماجراجویی
پلت فرم ها: PS3
امتياز گيم ايران
NO
امتياز جهاني
NO
ورود به سايت
تبلیغات در گیم ایران
شبكه تبليغات

به جمع کاربران ویژه بپیوندید

تعداد نوشته ها: 26

نوشته شده توسط : « »

درود بر شما من یه نویسنده در همه ی زمینه ها هستم داستان کوتاه , رمان و البته یه نویسنده در رابطه با گیم ،، این روزا کمتر کسی از جوان ها پیدا میشه که حداقل یه بار تو عمرش Counter Strick یا God of war یا Call of duty رو بازی نکرده باشه بنابراین: من تمام سعیمو میکنم تا بتونم بهترین خبر ها رو از دنیای گیم به خدمت شما دوستان عزیز برسانم. با تشکر

عضويت در خبرنامه سايت

 دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است.



شما نیز به جمع هوادارن گیم-ایران در فیس بوک بپیوندید. Facebook.com


.:: ارسال دیدگاه



كاربر محترم، ايميل شما منتشر نخواهد شد ، لطفا ادرس صحيح ايميل خود را بنويسيد

مقررات بخش نظرات :
1- از ارسال نظرات پي در پي خوداري كنيد و منتظر پاسخ كاربران و يا نويسنده باشيد.
2- فقط به نظرات فارسي پاسخ داده خواهد شد و نظرات فينگليش پاسخ داده نميشود.
3- لطفا در مقدار و ميزان سوالات خود در بخش نظرات زياده روي نفرماييد.
4- لطفا به كاربران و مسئولان سايت بي احترامي نكنيد و در صورت مشاهده پي گيري خواهد شد.
5- لطفا نظر و سوال خود را در بخش مناسب ارسال نماييد در غير اين صورت پاسخي نخواهيد داشت.
6- سوالات خارج از بحث خود را ميتوانيد از قسمت تماس باما از بالاي سايت ارسال كنيد.







تمامي حقوق مطالب و تصاوير نزد اين وب سايت محفوظ بوده و هر گونه کپی بردار (شامل مطالب ، تصاویر و تمامی عناصر) از آن در وب سايت ها و وبلاگ ها و نشريات غیر مجاز بوده مگر به رضایت کتبی مسئولین سایت

 

طرح قالب ، رنگ بندي ، چينش عناصر و طراحي كلي ان براي گيم ايران محفوظ بوده و كپي برداري از قالب جرم محسوب شده و از طريق پليس فتا پي گيري ميشود

Copyright © Game-Iran.com