صفحه اصلي


امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵

اينجا هستيد: گيم ايران » فناوري ها و مقالات » اخبار و مقالات » اخبار بازی ها » بتمن بدون جوکر چگونه ادامه پیدا می کند؟


بتمن بدون جوکر چگونه ادامه پیدا می کند؟

Guy Perkins، مدیر بازاریابی استودیو Rocksteady، اخیرا در گفت و گو با IGN درباره توسعه فرنچایز بتمن آرکهام، موضوعات جالبی را مطرح کرده است. وی از روند شکل گیری این فرنچایز از شروع کار با Arkham Asylum تا عنوان پایانی، Arkham Knight، سخن گفته و از سیر تحولاتی گیم پلی و Batmobile، پیشروی داستان و حذف جوکر و جانشین کردن Scarecrow، مطالبی را توضیح داده است.

 

Batmobile Car

 

آقای Perkins سرمنزل این فرنچایز و هدف عالی تیم توسعه را ایجاد یک بازی داستان محور و سینماتیک خوانده و از انگیزه های استودیو برای شروع کار در Asylum سخن گفته است. سپس درباره وسیع تر ساختن محیط بازی توضیح داده و هدف اصلی از open-world سازی قسمت های بعد از Asylum را همخوانی با تکنولوژی های بتمن همچون قابلیت پرواز بال ها و Batmobile دانسته است.

 

“ما همواره به خاطر داستانی که به تصویر کشیده ایم به خودمان می بالیم. در طول بازی، سعی بر این بوده است که یک تجربه داستان گویی و سینماتیک را ایجاد کنیم. مسلما Asylum نقطه شروع کار بود، اما [صرف نظر از این که برای شروع به یک محیط کوچکتر بسنده شد] واقعا تجربه آشنای موش و گربه بازی بتمن و جوکر، ایجاب می کرد که در قالب زودپز Asylum رخ دهد.”

 

“این برای بخش داستانی کافی بود، اما بعد از آن بازی را به محیط open-world بردیم تا بخش بعدی [قابلیت های] زره بتمن، grappling gun و قابلیت پرواز، را در اختیار بازیکنان قرار دهیم. معرفی این بخش ها نیازمند دنیای وسیع تری بود تا بتواند از آن ها پشتیبانی کند. اما چیزی که همواره برای ما از قلم افتاده بود، Batmobile [اتومبیل بتمن] بود. جای خالی Batmobile همواره احساس می شد اما در Asylum یا City جوابگو نبود، به همین دلیل open-world ساختن بازی ضروری بود. [در نتیجه گاتهم در Arkham Knight حدود ۵ برابر از محیط Arkham City گسترده تر شده است.]

 

Scarecrow Batman Arkham Knight

  

اما سوال بزرگی که پیش می آید، این است که با مرگ جوکر در پایان Arkham City، چگونه نبرد خیر و شر در بتمن می تواند به شکلی موثر ادامه یابد؟ آقای Perkins در این باره و درمورد شخصیت Scarecrow به عنوان سرکرده خلافکاران در Arkham Knight توضیح می دهد. 

 

“مرگ جوکر در پایان Arkham City دنیای دیگری برای تبهکاران در Arkham Knight ایجاد کرده است. [جوکر] آن جا نیست که در کار ها مداخله کند، پس باید دنیایی را تصور کنید که جوکر آن جا نیست و هرج و مرج به پا نمی کند. [در این شرایط] تبهکاران می توانند سازمان یافته تر عمل کنند، با یکدیگر همکاری کنند و چالش دشوارتری بوجود آورند. او [بتمن] در اوج قدرت قرار دارد، ولی در این شرایط که رقیب همیشگی او دیگر نیست تا کارهای همه را خراب کند، دشمنان بتمن این فرصت را دارند که کمی قوی تر شوند، شجاع تر باشند و کارها را متفاوت انجام دهند.

 

“حذف کردن جوکر یک چالش بود، ولی ما به این علت Scarecrow را در Arkham City قلم گرفتیم که او را به عنوان ‘بد بزرگ’ برگردانیم… او حضور پررنگی در بازی اول [Arkham Asylum] داشت و برگرداندن او به عنوان بد بزرگ خیلی دل انگیز است. او آینه بزرگی از خود بتمن است، زیرا هر دو از وحشت به عنوان سلاح انتخابی خود استفاده می کنند. نوعی دوگانگی در اینجا وجود دارد. سپس کار کردن با DC برای باز زنده کردن Arkham Knight [در این جا به منظور یکی از دشمنان اصلی بتمن در بازی است] خیلی جالب بود. ما شدیدا هیجان زده بودیم و انجام کاری به این بزرگی، افتخار عظیمی برای ما به حساب می آید.”

 

Arkham_Knight

  

Guy Perkins در پایان و در پاسخ به این سوال که چه کاری لازم است تا استودیو توسعه این بازی را به پایان برساند و با سربلندی دست از آن بکشد گفته است:

 

“اگر مردم با این تفکر که این بازی، بهترین شبیه ساز ممکن برای بتمن است آن را کنار بگذارند، در آن زمان کار ما به پایان رسیده است. ما Gotham City را به آن ها دادیم، Batman را در اوج قدرت به آن ها دادیم و Batmobile را. فکر می کنم این سه المان در کنار هم قرار می گیرند تا یک بازی بزرگ را خلق کنند. اگر وقتی مردم دست از این بازی می کشند، احساس کنند که فوق العاده بوده است، در آن زمان ما کارمان را خوب انجام داده ایم.”

ورود به سايت
تبلیغات در گیم ایران
شبكه تبليغات

به جمع کاربران ویژه بپیوندید

تعداد نوشته ها: 192

نوشته شده توسط : « »

علاقه مند به ژانر نقش آفرینی و ترسناک و فانتزی های شرقی. عصر اژدها درگیر کننده ترین، شیطان مقیم خاطره ساز ترین و ارواح تاریک تکان دهنده ترین عنوانی است که تا به حال دیده‌ ام. گیم را فرصتی برای دور شدن از مشغله و درگیری های روزمره می دانم. به قول برتراند روسل: The time you enjoy wasting is not wasted time.

عضويت در خبرنامه سايت

 ۷ دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است.


  1. عقاب می‌گه:

    جوکر تو ارخام سیتی استخون نداشت(مرحله اخر)
    نتیجه clayface یا روبات انبته حدسی گفتم

    پاسخ

    فرشاد خرمی: پاسخ در تاريخ مهر ۱۰ام, ۱۳۹۳ ۱۷:۴۲:


    جوکر واقعا در پایان Arkham City کشته شد و داستان بدون جوکر ادامه پیدا میکنه.

    پاسخ

    عقاب: پاسخ در تاريخ مهر ۱۱ام, ۱۳۹۳ ۱۴:۲۲:


    نمی دونم ولی استخون نداشت ولی منم باور نکردم.مرسی که منو از سحتش با خبر کردین

    پاسخ

  2. Lord of shadow می‌گه:

    عالی بود ممنون

    پاسخ

    فرشاد خرمی: پاسخ در تاريخ مهر ۱۰ام, ۱۳۹۳ ۲۰:۴۰:


    خواهش میکنم.

    پاسخ

  3. Arash می‌گه:

    پس این وسط arkham origins چی میشه ؟! مگه اون بعد از arkham city نیومده ؟ مگه توی origins جوکر نبود ؟!

    پاسخ

    فرشاد خرمی: پاسخ در تاريخ مهر ۱۳ام, ۱۳۹۳ ۲۰:۱۹:


    حتما می دونید که داستان Origins همونطور که از اسمشم پیداست حدود ۵ سال قبل Asylum و ۶ سال قبل از City اتفاق افتاد!

    پاسخ


شما نیز به جمع هوادارن گیم-ایران در فیس بوک بپیوندید. Facebook.com


.:: ارسال دیدگاه



كاربر محترم، ايميل شما منتشر نخواهد شد ، لطفا ادرس صحيح ايميل خود را بنويسيد

مقررات بخش نظرات :
1- از ارسال نظرات پي در پي خوداري كنيد و منتظر پاسخ كاربران و يا نويسنده باشيد.
2- فقط به نظرات فارسي پاسخ داده خواهد شد و نظرات فينگليش پاسخ داده نميشود.
3- لطفا در مقدار و ميزان سوالات خود در بخش نظرات زياده روي نفرماييد.
4- لطفا به كاربران و مسئولان سايت بي احترامي نكنيد و در صورت مشاهده پي گيري خواهد شد.
5- لطفا نظر و سوال خود را در بخش مناسب ارسال نماييد در غير اين صورت پاسخي نخواهيد داشت.
6- سوالات خارج از بحث خود را ميتوانيد از قسمت تماس باما از بالاي سايت ارسال كنيد.







تمامي حقوق مطالب و تصاوير نزد اين وب سايت محفوظ بوده و هر گونه کپی بردار (شامل مطالب ، تصاویر و تمامی عناصر) از آن در وب سايت ها و وبلاگ ها و نشريات غیر مجاز بوده مگر به رضایت کتبی مسئولین سایت

 

طرح قالب ، رنگ بندي ، چينش عناصر و طراحي كلي ان براي گيم ايران محفوظ بوده و كپي برداري از قالب جرم محسوب شده و از طريق پليس فتا پي گيري ميشود

Copyright © Game-Iran.com