صفحه اصلي


امروز : جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵

اينجا هستيد: گيم ايران » فناوري ها و مقالات » اخبار و مقالات » اخبار بازی ها » چقدر تا Mount & Blade 2؟


چقدر تا Mount & Blade 2؟

تصویری که مشاهده می کنید، به نشانه اعتراض توسط کاربری در آخرین پست TaleWorlds در پیج Mount & Blade در فیس بوک گذاشته شده است که نشان می دهد طرفداران خیلی از عمل کرد این استودیوی مستقل ترکی در توسعه Bannerlord راضی نیستند. دو سال از معرفی Mount & Blade II: Bannerlord می گذرد و هنوز یک تریلر از گیم پلی این بازی منتشر نشده است.

 

در طول یکی دو ماه اخیر، بسیاری از شما کاربران گیم ایران از ما در مورد تاریخ انتشار این بازی سوال کرده اید، اما تاریخ انتشار که هیچ، هنوز جز آن چه پیش تر در مقاله ای به اطلاعتان رساندیم، چیز خاص دیگری از جزئیات این بازی وجود ندارد. ما سعی کردیم برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد این بازی، با TaleWorlds ارتباط برقرار کنیم ولی متاسفانه هنوز جوابی از آن ها دریافت نکرده ایم. نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه های خودتان را در مورد این بازی و انتظارات خود را از آن در کامنت ها برای ما بنویسید و ما سعی می کنیم نظرات شما را به TaleWorlds انعکاس دهیم.

 

اما برای این که این مطلب آن قدر ها هم بی محتوا نباشد، اجازه دهید نگاهی بیندازیم به یکی از قابلیت های جدید در Mount & Blade II که پیش تر معرفی نکرده بودیم. این مطلب مربوط به چند ماه پیش می شود ولی اشاره به آن خالی از لطف نیست. انیمشن های صورت. در اسب و تیغه ۲، تمامی کاراکتر ها بسته به طرز برخوردی که با آن ها دارید مود های متفاوت به خود می گیرند؛ هیجان زده می شوند، متعجب می شوند، خم به ابرو می آورند و چشم هایشان را ریز و درشت می کنند. شرکت سازنده در این باره می گوید: “در بازی که قابلیت ازدواج وجود دارد، بد نیست یک سری احساسات را در صورت نامزدتان به جای آن نگاه گرفته و خسته کننده موقع شعر سرودن برایش مشاهده کنید.” به این تصاویر نگاه کنید تا بیش تر متوجه منظور شوید، گرافیک امیدوارکننده به نظر می رسد این طور نیست؟ هرچه زمان می گذرد شاید چهره ما و سازندگان مثل تصویر بالا کریه تر شود، ولی هرچه وقت بیش تری روی ساخت یک بازی بگذارید از پیش زیبا تر و زیبا تر می گردد.

كلمات كليدي:
ورود به سايت
تبلیغات در گیم ایران
شبكه تبليغات

به جمع کاربران ویژه بپیوندید

تعداد نوشته ها: 192

نوشته شده توسط : « »

علاقه مند به ژانر نقش آفرینی و ترسناک و فانتزی های شرقی. عصر اژدها درگیر کننده ترین، شیطان مقیم خاطره ساز ترین و ارواح تاریک تکان دهنده ترین عنوانی است که تا به حال دیده‌ ام. گیم را فرصتی برای دور شدن از مشغله و درگیری های روزمره می دانم. به قول برتراند روسل: The time you enjoy wasting is not wasted time.

عضويت در خبرنامه سايت

 ۱۰ دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است.


  1. GOVERNER می‌گه:

    از اینکه سایت گیم ایران این چنین به کاربران اجازه نظر دهی و بیان دغدغه ها را می دهد متشکر هستم
    اما راجع به عنوان جدید این استدیو باید بگم که هر صبر کردنی مزدی هم خواهد داشت همان طور که عنوان مافیا ۲ بعد از ۱۰ سال یک عنوان کم نظیر شد این مورد هم از نظر من عالی خواهد شد

    پاسخ

    فرشاد خرمی: پاسخ در تاريخ شهریور ۵ام, ۱۳۹۳ ۱۶:۵۸:


    چیزی که بنده در کارم بهش اعتقاد دارم (و در خارج از کشور محفل بحث شده) اینه که ژورنالیست گیم باید بیشتر از این که وسیله ای برای انتقال دیدگاه ها و جریانات تولید کننده ها به سمت مخاطبین باشه، باید وسیله ای برای انتقال نظرات و خواسته های مردم به تولیدکننده ها باشه (گرچه این وظایف بر دوش Community Manager در هر شرکتی هستش ولی ارتباط مطبوعات با مردم ارتباط نزدیکیه.) متاسفانه همچین چیزی در مطبوعات گیم رخ نمیده و در تمام دنیا میبینیم مطبوعات شدن وسیله ای برای این که تفکرات سازنده ها رو به گوش مردم برسونن و این رابطه برعکسش اتفاق نمی افته.

    پاسخ

  2. M.G می‌گه:

    سلام
    خوب اول باید میدونستیم چه کارهایی روی بازی انجام شده تا انتقاد کنیم
    بهرحال از نظرم:
    ۱-در نسخه قبلی یکی از مشکلات کوچک بودن دنیا بود از وسعت نقشه تا کاراکتر ها بخصوص دوستان(companions) بود
    ۲-مشکل دیگر فورمالیته بودن بخش کشور داری بود . عملا بعنوان پادشاه اختیار کشور داری وجود نداشت . نمیتوانستیم ارتش خاص خود را تشکیل دهیم و نمیتونستیم صلح نامه بنویسیم و …
    ۳-واقعی و زنده بودن دنیا اصلا احساس نمیشد . تمامی ارتش ها از قبل برنامه ریزی شده بودند و هیچ تغییراتی در دیپلماسی بوجود نمی آمد بطور مثال یک کشور با همیشه با ۲ کشور دیگر در جنگ بود و فقط در دوره های زمانی بینشان صلح بوجود می آمد – یکی از چیزهایی که بنظرم اضافه شدنش جذاب خواهد بود اینه که بشه شهر ها روستا ها و قلعه های جدید ساخت و امپراطوری ها خودشان را با ساخت و ساز هم توسعه دهند
    ۴- یکی از چیزهایی که واقعا آزار دهنده بود این بود که ساعت ها تلاش میکردی تا ازدواج کنی اما بعد از ازدواج هیچ مزیت خاصی احساس نمیشد . جملاتی ساده و فقط امکان برگزاری جشن اضافه میشد ( که بنظرم هیچ ربطی به ملکه نداره )
    ۵- صحبت نکردن کاراکتر ها هم یکی دیگه از کمبود ها بود . با یکدیگر و با خودمان . چه صحبت جدی (وقتی ما بسراغشان میرویم) و چه صحبت های روزمره (مثلا یک نفر که در خیابان راه میرود به شما سلام کند)
    ۶- و نکته دیگه ایی که اگر بهش توجه بیشتری میشد خیلی بازی جذاب تر میشد قسمت عنوان (رنکینک) بود اینکه مثلا اگر عضو یکی از کشور ها شدید بتونید از مقام سرباز – سرگروه – شوالیه – فرمانده – وزیر (بطور خلاصه گفتم) ارتقا بیابید و این مقام ها صرفا یک نوشته نباشد و امتیازات ، اختیارات ، اعتبارات و شهرت خاص خود را به شما بدهد
    ۷- قسمت بازار هم اگه توسعه پیدا کند و بطور مثال کیفیت ها و رنگ های لباس ها قابل تعیین باشد جذابیت خودش را خواهد داشت
    ۸-اگر قسمت لباس جنگی از لباس روزمره جدا می بود بهتر بود (یعنی یک ست لباس ها که زیر لباس های جنگی پوشیده شوند تا در مهمانی ها و … آنها دیده شوند و یک ست لباس های جنگ )
    ۹-وقتی بطور مخفیانه وارد قلعه ایی میشدیم یک لباس خاص و یک چوب و چند چاقو پرتابی به ما داده میشد . اگر یک گزینه برای انتخاب لباس و سلاح عملیات مخفیانه بود هم باز جالب تر میشد
    ۱۰- یکی از مهم ترین کمبود ها هم از نظرم عدم امکان انتخاب رنگ حکومت خودمان و عدم امکان طراحی پرچم (یا حداقل تعداد کم پرچم) بود
    این ۱۰ مورد چیزی بود که الان به ذهنم رسید
    خوشحال میشم نظرتون رو بگین و اینو بدست سازندگان بازی برسونید
    با تشکر

    پاسخ

    فرشاد خرمی: پاسخ در تاريخ شهریور ۶ام, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۱:


    با تشکر از نظر شما. در آینده حتما سعی می کنیم نظرات شما رو انعکاس بدیم و در مورد تغییرات صورت گرفته در بخش هایی که فرمودید ازشون سوال کنیم. (امیدوارم بشه یک ارتباط مناسب با سازندگان این بازی پیدا کرد فعلا که جوابگو نیستند.) البته TaleWorlds گفته بود که این که فعلا در مورد گیم پلی حرفی نداره دال بر این تلقی نکنید که گیم پلی رشد نکرده یا تغییرات ناچیزن، برعکس تغییرات انقدر گسترده اند که باید روشون حسابی کار بشه و در زمان مناسبی اطلاعات در مورد روند تغییرات به گوش خواهد رسید.

    پاسخ

  3. reza می‌گه:

    مطمئنم این بازی فوق العاده خواهد بود مثل بازی های قبل
    راستی شرکت سازنده بازی در ترکیه یعنی در کشور مسلمانه و این یعتی باید بازی رو بخریم کرک کردنش حرامه. اگر قانونی کار کنیم کشور ما کپی رایت بین المللی نداره پس میتونیم کرک کنیم اما اگر شرعی کار کنیم نظر تمام مراجع اینه که فقط محصولات ساخته شده در کشورهای امریکا و اسرائیل رو میشه کرک کرد! در غیر اینصورت باید خرید.
    ۵۵ تومن میشه من میخرم خیال خودم راحته که کار غیر اخلاقی نمیکنم

    پاسخ

    فرشاد خرمی: پاسخ در تاريخ شهریور ۶ام, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۸:


    اگر نظر شرعی این باشه صرفا محصولات تولید آمریکا و اسرائیل (اسرائیل که شوته تو این قضیه) رو کرک کنیم و استفاده کنیم، به این حکم اشکال وارده. چرا که شرکت های بزرگ بازی سازی شعبه ها و استودیو های مختلف در بخش های مختلف دنیا دارن و نمیشه گفت این بازی مربوط به کدوم کشوره، در واقع شرکت های بزرگ در دهه های اخیر حالت چندملیتی پیدا کردن و وابستگیشون به یک کشور خاص رو از دست دادن. در ثانی، در این نظر مشخص نیست منظور از تولید شده دقیقا چی باشه. ما در هر بازی با سه جریان مواجه هستیم، یه تولیدکننده داریم (Developer)، یک ناشر داریم (Publisher) و یک توزیع کننده (Distributer). سرمایه گذار ناشره پس اگر بازیساز اروپایی باشه و سرمایه گذار آمریکایی، در اون صورت تکلیف ما چه خواهد بود؟ بخصوص صنعت گیم یک جامعه نه چندان بزرگ و حالت بین المللی داره و نمیشه اینطوری راجع بهش نظر داد. ((چطوره که لباس آمریکایی پوشیدنش جایز نیست چون اشاعه فرهنگ غربی میده، ولی بازی آمریکایی استفادش هیچ عیبی نداره در حالیکه فکر میکنم میلیون ها برابر بیشتر ترویج فرهنگ ضددینی یا مغایر با فرهنگ ملی ما داره!)) البته مطمئنا سوالات ریز رو اگر از دفاتر مراجع و مرکز های پاسخگویی به سوالات شرعی بپرسید جواب خواهند داد.
    اما اگر از بعد انسانی – اخلاقی بهش نگاه کنیم (که شرع هم طبعا نظرش مغایر با این ابعاد نیست) کار کرک کردن از ریشه خرابه، تولیدکننده یا ناشر گیم آمریکایی همونطور که می دونید باتوجه به اصول و سیاست های اقتصادی ایالات متحده از طرف دولت که مورد حمایت نیست (که ما ضدیت با دولت آمریکا رو معیار قرار بدیم) بلکه شرکت ها به صورت خصوصی و سرمایه از طرف سرمایه گذاران مردمی و در شرکت های سهامی عام از طرف یکایک مردم تامین میشه. گذشته از این، مثلا پروژه های کیک استارتر رو چکار خواهید کرد که با رشد زیادی مواجه شدن؟ اونا سرمایشون به طور خالص از سمت مردم عادی و با یک دلار دو دلار کمک عمومی از جایجای دنیا که وقتی جمع بشه میلیون ها دلار هست تامین میشه و هدفشون هم یک همکاری بین چندتا طراح گیم و مردم برای تولید محصول رسانه ای هست که مورد رضایت طرفدارانش باشه. آیا اگر شرکت مولد آمریکایی باشه ما حق داریم زحمت چند تا طراح گیم که با زحمت زیادی پروژه رو اجرا میکنن با کرک کردن ضایع کنیم. فکر میکنم این موضوع از بیخ و بن مشکل داشته باشه.
    البته سیر بازی های رایانه ای با حرکت به سمت آنلاین شدن و گسترش قابلیت های آنلاین در بازی ها، کار رو داره به جایی میرسونه که اگر بازی رو کرک کنید و درنتیجه از قابلیت آنلاین محروم بشید، در اونصورت بخش بزرگی از امکانات و لذت بازی رو از دست دادید. پس هیچ بعید نیست که در دهه های پیش رو جریان کرک کردن ارزشش رو از دست بده و قشر وسیعی از مردم تمایل بیشتری به خرید اورجینال بازی پیدا کنن. امتیازات خوبی هم وارد این کار شده که مخاطب بتونه با هزینه های سنگینش کنار بیاد (گیمر های خارجی هم برای پرداخت این هزینه ها مشکلات زیادی دارن فکر نکنیم صرفا مشکل ماهاست.) یکیش این که امکاناتی بذارن که شما تا چند سال از یک بازی لذت ببرید و خسته نشید و مثلا قابلیت مدسازی در بازی های استودیو Bethesda و سری GTA و قابلیت های آنلاین فراوان و لذت بخش. و از اون طرف پخش دیجیتال بازی که خیلی صرفه جویی میکنه در هزینه ها. مثلا شبکه استیم در بازه های خاصی مثل شروع تعطیلات تابستانی بازی های دو-سه سال گذشته رو با قیمت های فوق العاده خوبی میفروشه، مثلا اسکایریم در فروش تابستانه استیم به مبلغ ناچیز ۳ یا ۴ دلار فروخته می شد و خیل وسیعی از پی سی باز ها خریداریش کردن و وبسایت نکسوز مدز به دلیل ترافیک سنگینی که روی سرور هاش ایجاد شد تقریبا غیرقابل دسترسی شد.
    وبسایت های گیم ایرانی مثل ما فقط در اون زمانی ارزش واقعیشون رو به مردم ثابت میکنن که مخاطب مجبور بشه دست به جیب بشه برا بازی، در اونصورت دیگه شما از روی کاور بازی تصمیم نمیگیرید چه بازی رو بخرید و چند هزار تومن براش بپردازید، بلکه مجبورید قبل از خرید کلی تریلر ببینید، پیش نمایش بخونید، اخبارش رو دنبال کنید تا عاقلانه تصمیم بگیرید، و مرجع شما هم سایت های گیم خواهند بود، شخصا امیدوارم قانون کپی رایت بین المللی وارد بشه و این بساط جمع بشه، درسته هزینش خیلی بیشتر میشه ولی لذت واقعی در همون جاست. ما هم به عنوان سایبر ژورنالیست گیم (که متاسفانه نمیدونم چرا هنوز کلاس هایی که آموزش های لازم در این زمینه رو بدن و گواهینامه معتبر اگر نه بین المللی، دست کم ملی بدن وجود نداره، کلاس هایی هم که هست جدا از این که گواهینامه معتبر نمیدن، اساتیدی دارن که شما نمیتونید به تواناییشون اعتماد کنید، آموزگار سایبرژورنالیسم و نقد گیم در وهله اول باید خودش طراح گیم باشه چون شما با کلی واژه و اصطلاحات گیمینگ مواجه هستید و برای نقد گیم که باید اطلاعات در مورد چیزایی از قبیل موتور های بازی سازی داشته باشید.) مشکلات داریم با این موضوع. شما نقد و بررسی مختلف از ژورنالیستا و منتقدین گیم کشور میخونید ولی اکثرا قابلیت های آنلاین بازی رو انجام ندادن و نمیتونن درست قضاوت کنن. به عنوان مثال خود بنده دارک سولز ۲ رو نقد و بررسی کردم ولی چه بررسی وقتی از قابلیت آنلاینش که فوق العاده زیباست محرومم و نمیتونم نظر بدم، فرض کنید من بازی اورجینال رو هم تهیه کرده و آنلاین بازی کردم و نقد و بررسی کردم، وقتی مخاطب من بازیش کرک شده هست نقد آنلاین من به چه دردش میخوره؟… این موضوع کپی رایت سر دراز دارد که بخش کوچیکیسش رو اینجا اشاره کردیم. امیدوارم خیلی از دوستان این کامنت رو ببینن و بخونن به عنوان بخشی از درددل های ما ژورنالیستای گیم کشور. که از نظر توانایی ذهنی و اطلاعات چیز خاصی کم ندارن، اما ازجاهای دیگه محدود شدن و کارشون به خاطر اونا هرگز حرفه ای تلقی نمیشه.

    پاسخ

    reza: پاسخ در تاريخ شهریور ۶ام, ۱۳۹۳ ۱۶:۴۸:


    ممنون از پاسخ خوب و البته خیلی طولانیتون ^_^
    درسته منم فقط میخواستم به کپی رایت اشاره ای داشته باشم چون خیلیا اصلا نمیدونن چی هست.
    ما متاسفانه چون از اول واسه این چیزا پول ندادیم فکر میکنیم همه چیز رایگانه خواستم بگم که معنی کرک کردن رو دوستانی که نمیدونن بدونن :/ . همونطور که شما اشاره کردید خیلی اوقات پرداخت این هزینه ها برای خود خارجی ها هم سخته نمیدونم ما چرا تو این قضیه فکر میکنیم اگر پول نداریم باید بدزدیم!. شاید خیلیا فکر کنن اگر کپی رایت بیاد ما عقب میمونیم چون نمیدونیم نرم افزارها رو بخریم اما کاملا در اشتباهن با اومدن کپی رایته که کشور شروع به پیشرفت میکنه شاید فقط اولش کمی دردسر داشته باشه.
    نظر شخصی من اینه که در این مورد نمیشه مراجع تقلید تصمیم بگیرن چون این قانونه و باید برای همه یکی باشه. یا رعایت بشه یا نشه چون یه مرجع میگه باید رعایت کنید یکی دیگه میگه نه!
    درسته که ما فعلا کپی رایت بین المللی نداریم اما کافیه هر کسی به عقل خودش رجوع کنه ببینه آیا این کار درسته یا نه.

    پاسخ

  4. امیرحسین می‌گه:

    میشه بگین که کی میرسه به این سایت یا کی منتشر میشه

    پاسخ

    فرشاد خرمی: پاسخ در تاريخ مهر ۱۵ام, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۴:


    همین اواخر تازه یک ویدئو منتشر کردن که اونجا از موتور بازی صحبت شد فقط — امسال منتظرش نباشید!

    پاسخ

  5. مصطفی می‌گه:

    سلام،خبر تازه ای از انتشارش بدستتون نرسیده?

    پاسخ


شما نیز به جمع هوادارن گیم-ایران در فیس بوک بپیوندید. Facebook.com


.:: ارسال دیدگاه



كاربر محترم، ايميل شما منتشر نخواهد شد ، لطفا ادرس صحيح ايميل خود را بنويسيد

مقررات بخش نظرات :
1- از ارسال نظرات پي در پي خوداري كنيد و منتظر پاسخ كاربران و يا نويسنده باشيد.
2- فقط به نظرات فارسي پاسخ داده خواهد شد و نظرات فينگليش پاسخ داده نميشود.
3- لطفا در مقدار و ميزان سوالات خود در بخش نظرات زياده روي نفرماييد.
4- لطفا به كاربران و مسئولان سايت بي احترامي نكنيد و در صورت مشاهده پي گيري خواهد شد.
5- لطفا نظر و سوال خود را در بخش مناسب ارسال نماييد در غير اين صورت پاسخي نخواهيد داشت.
6- سوالات خارج از بحث خود را ميتوانيد از قسمت تماس باما از بالاي سايت ارسال كنيد.







تمامي حقوق مطالب و تصاوير نزد اين وب سايت محفوظ بوده و هر گونه کپی بردار (شامل مطالب ، تصاویر و تمامی عناصر) از آن در وب سايت ها و وبلاگ ها و نشريات غیر مجاز بوده مگر به رضایت کتبی مسئولین سایت

 

طرح قالب ، رنگ بندي ، چينش عناصر و طراحي كلي ان براي گيم ايران محفوظ بوده و كپي برداري از قالب جرم محسوب شده و از طريق پليس فتا پي گيري ميشود

Copyright © Game-Iran.com