صفحه اصلي


امروز : شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵

اينجا هستيد: گيم ايران » فناوري ها و مقالات » اخبار و مقالات » اخبار بازی ها » کاهش ۱ میلیونی تعداد کاربران World of Warcraft


کاهش ۱ میلیونی تعداد کاربران World of Warcraft

آمار و ارقام جدید، حاکی از این است که تعداد نام نویسان در سرور های عنوان World of Warcraft از ۷٫۷ میلیون نفر در اواسط سال گذشته به ۶٫۸ میلیون نفر کاهش یافته است. گرچه این بازی همچنان پرطرفدارترین بازی MMO جهان محسوب می شود، اما مدتی است که افت جدی در تعداد کاربران خود تجربه می کند. Activision پارسال وعده داده بود که Blizzard با ارائه بسته های جدید و جذاب برای این بازی کاربران از دست رفته را دوباره برمی گرداند.

 

Mike Morhaime، رئیس و موسس Blizzard، شرایط این بازی را سالم و سلامت دانسته و معتقد است این کاهش تعداد کاربران به دلیل از دور خارج شدن توسعه دهنده دو سال پیش، Mists of Pandaria، رخ داده و با توسعه دهنده جدید Warlords of Draenor شرایط به قبل برمی گردد.

 

نظر ما: واقعیت این است که عناوین MMO با سرعت چشمگیری در حال رشد و توسعه هستند. گیمر ها دیگر از یک بازی آنلاین فقط یک هوش طبیعی و رقابت چند نفره نمی خواهند. بلکه در کنار آن گرافیک می خواهند، داستان می خواهند و خلاصه استاندارد های روز دنیا را می خواهند. WoW همیشه طرفداران خودش را خواهد داشت، ولی عناوینی همچون Elder Scrolls Online و یا عنوان آینده Destiny و بسیاری دیگر، دریچه های جدیدی از یک بازی MMO به سوی گیمر ها گشوده اند که خیلی ها را از بازی مثل Warcraft به سمت خود کشانده است.

ورود به سايت
تبلیغات در گیم ایران
شبكه تبليغات

به جمع کاربران ویژه بپیوندید

تعداد نوشته ها: 192

نوشته شده توسط : « »

علاقه مند به ژانر نقش آفرینی و ترسناک و فانتزی های شرقی. عصر اژدها درگیر کننده ترین، شیطان مقیم خاطره ساز ترین و ارواح تاریک تکان دهنده ترین عنوانی است که تا به حال دیده‌ ام. گیم را فرصتی برای دور شدن از مشغله و درگیری های روزمره می دانم. به قول برتراند روسل: The time you enjoy wasting is not wasted time.

عضويت در خبرنامه سايت

 ۲۲ دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است.


  1. Arthas می‌گه:

    Warlord Of Dreanor ک حال نمیده mists of pandaria باز قشنگ بود فک کنم افت جمعیت برا تحریم ایرانی ها هم هس

    پاسخ

  2. Arthas می‌گه:

    شما داستان Wow رو نباید با elder scrolls online مقایسه کنی اصلا بهم نمیخورن Wow مجموعه ای از از کاراکتر های جذاب و اسلحه های زیبا و خوش ساخت و قدرتمند مثل فراستمورن آرتآس سﻻح ایلیدن و داستانش مثلا آرتآس چی شد ک سقوط کرد و شد لیچ کینگ داستان های خیلی زیبایی داره و کتاباش هم ترجمه شده خیلیاش ولی کل بازی های elder scrolls بدر نمیخوره جنگ های معروف ک نداره ولی جنگ های بزرگ.wow مثل war of the anients.first war third war war againts the lich king کلا شما اگه جوابی داری ب من بگید

    پاسخ

    فرشاد خرمی: پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۳ ۱۳:۱۹:


    ما در مورد استاندارد های روز گیم صحبت میکنیم. به بیان دیگه، انتظار خیلی از گیمر ها این شده (مسلما نه در کشور ما و با میانگین سرعت و پهنای باندهای فعلی) که بتونن یک بازی AAA رو با تمام قابلیت هایی که در ژانر های خودشون دارن به صورت MMO بازی کنن یعنی سیر حرکتی به این شکل هستش. چیزی که شما کاربران گاهی دقت نمی کنید اینه که ما مینویسیم “نظر ما” این یعنی صرفا نظر ما اینه و شما ممکنه موافق باشید یا نباشید جای مشاجره نیست. با در نظر داشتن این، منظور بنده اینه که افراد میتونن مثلا در Destiny همه مراحل اصلی و فرعی رو که استاندارد های روز RPG ارائه میده در قالب MMO ازش لذت ببرن و داستان های داخل بازی رو منظورما بوده نه داستان هایی که بازی براساسش پی ریزی و تعریف شده. اما در مورد داستان کتیبه های کهن، به عنوان مثال جنگ تمام عیار پادشاه تمریل پسر قاونی Uriel هفتم، مارتین که برای حفظ جانش مخفیانه بزرگ شد، آخرین پادشاه اژدها زاده از خاندان Septim با شیطان شکست ناپذیر نابودی، Mehrunes Dagon که مارتین خودش رو قربانی کرد تا به این جنگ پایان بده، تراژدی قهرمان دانمر ها، نروار، که با تمام فداکاری هایی که در جنگ کوه سرخ کرد و زخم های شدیدی که برای حفظ جان مردمش برداشت در آخر فرماندهان خودش بهش خیانت کرده و کشتنش و طلوع عصر خدایی ویوک و ظهور منجی آزورا، ورود ۵۰۰ نورد به مناطق شمالی به فرماندهی ایزگرامور و جنگ بزرگی که با الف های برفی و تراژدی فوق العاده غم انگیز این الف های پرغرور که وقتی نتونستن جلوی پیشروی نورد ها رو بگیرن از دورف ها کمک خواستن و دورف ها درعوض کمک شرط کردن چشم هاشون رو بگیرن و همشون رو کور کردن، بهشون خیانت کردن و به بردگی گرفتنشون و با گذر زمان تبدیل شدن به فالمر ها. یا نه ریشه ای تر بحث کنیم، آغاز شکل گیری سیاره نیرن به خواست لورکن و اکتاش که قدرت های خدایی شون رو گرفت و منجر به جنگی بین این دو خدا شد که فرمانده اکتاش قلب خدای لورکن رو از سینش بیرون کشید، داستان این که چطور ارک ها اینطور زشت و بدقیافه شدن و داستان خداشون ملکاچ. و هزاران داستان دیگه هر کدام آنقدر پیچیده که وقتی هر مقاله ازش رو میخونم، با اون زبان ادبی حماسیش خون رو در رگ هام به جوش میاره، آیا حقش اینه که بگیم به درد نمیخوره؟؟؟؟؟!!!!! بگذریم، وارکرافت یه بازیه، کتیبه های کهن یه بازی دیگه و هر کدوم با سابقه طولانی و طرفدار های خاص خودش. منتها بر اساس آمار و ارقام، یک جابجایی از سمت بازیهای سبک وارکرافت به بازیهایی مثل کتیبه های کهن هست و علتش هم مشخصه؛ اون چیزی که این عناوین تا چندی پیش نداشتن ولی وارکرافت داشت، MMO، به این بازی ها وارد شده و کاربر هر دوش رو میتونه داشته باشه و اونم با پیچیده ترین و واقعی ترین گیم پلی و زیباترین گرافیک.

    پاسخ

    MOH3N: پاسخ در تاريخ مرداد ۲۲ام, ۱۳۹۳ ۱۹:۵۱:


    یا خدا!!! اقا فرشاد شما این چیزا رو از کجا میدونید؟ کتاب خوندید؟؟؟

    پاسخ

    فرشاد خرمی: پاسخ در تاريخ مرداد ۲۲ام, ۱۳۹۳ ۱۹:۵۶:


    (B

    پاسخ

  3. redwolf می‌گه:

    ممنون از خبر .
    من که نظری نمیتونم بدم . چون هیچ وقت بازی نکردم چون میگن نتو میخوره .
    آقا من از شما میپرسم , این بازی در چه حد از اینترنت استفاده میکنه ؟ یا همون چقدر نت میخوره ؟

    پاسخ

    فرشاد خرمی: پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۰:


    خواهش می کنم.
    خیر این بازی به اون صورت نت خور نیست. بین ۱۰ تا ۶۰ مگابایت تقریبا در ساعت بسته به فعالیتی شما تو بازی انجام می دید — این روز ها که دیگه این حجم ترافیک مقدار زیادی به حسایب نمیاد

    پاسخ

    پویا: پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۳ ۰۵:۱۴:


    سلام
    شما elder scrolls :online رو هم میدونید چثدر اینترنت در ساعت میگیره؟

    پاسخ

    فرشاد خرمی: پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۳ ۰۸:۰۷:


    سلام
    طبق منبعی حدود ۷۰ کیلوبایت بر ثانیه. که نمیدونم چقدر حقیقت داشته باشه.

    پاسخ

  4. redwolf می‌گه:

    ممنون
    باید پس حتما بازی کنم .

    پاسخ

  5. ahmad می‌گه:

    ممنون برای خبر.

    پاسخ

    فرشاد خرمی: پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۳ ۱۶:۲۳:


    خواهش میکنم.

    پاسخ

  6. almasgame.com می‌گه:

    تا جایی که میدونم خود شرکت بلیزارد هم گفته بیشتر کسانی که رفتن اسیایی ها هستن
    که اکثرشون هم چینی – ژاپنیا هستن و بعد از یه مدت بر میگردن
    یکی دیگه از دلایلش هم نسخه mists of pandaria هست که نسبت به توسعه دهنده های قبلی خوب نبود مخصوصا اضافه شدن پاندا ها که اصلا جالب نبودن بنظرم
    با اون قسمت اخر هم که گفتید گیمر ها دنبال گرافیک بیشتر هستن موافق نیستم وارکرافت شاید گرافیک بالایی نداشته باشه ولی در مقابلش دنیای بزرگی داره با میلیون ها ایتم که باعث میشه گرافیک کم بازی اصلا به چشم نیاد وقتی بازی چیز سرگرم کننده ای نداشته باشه گرافیک بالا به چه درد میخوره؟ نمونش کرایسیس ۳ که با اینکه گرافیک خیلی بالایی داشت و هنوز هم گرافیک بالاتری نسبت به بعضی بازی های امروزی داره ولی نه داستان جالبی داشت و نه گیمپلی سرگرم کننده
    در ضمن ممنون بابت خبر جناب خرمی.

    پاسخ

    فرشاد خرمی: پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۳ ۲۰:۵۰:


    متشکر. چرا کرایسیس رو مثال زدید، Elder Scrolls Online به عنوان مثال کل جزیره تمریل رو شامل میشه. فکر می کنید بزرگ و سرگرم کننده نیست و گیم پلی ضعیفی رو ارائه میده!
    نگاهی به این هم بندازید
    http://www.game-iran.com/technology/news-articles/%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%AC%DB%8C-world-of-warcraft-%D8%B1%D8%A7-%D9%BE%D8%B0%DB%8C.html

    پاسخ

  7. Arthas می‌گه:

    خب من اگه بخوام اتفاقاتو سرگذشت شخصیت هارو بگم خیلی زیاد میشه چون انقدر زیاده ک فکرشم نمیتونید بکنید ولی چیزی ک من قبول دارم گرافیک پاینه wow ولی اگه elder scrolls online ی قاره داره wow4قاره داره با دنیاهای دیگه ب

    پاسخ

    فرشاد خرمی: پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۳ ۰۷:۵۵:


    من به هیچ وجه قصد دست کم گرفتن داستان WoW رو ندارم. فقط میخوام متوجه داستان قوی و فراگیر ES باشید. در ES کشور پهناور تمریل تنها یک قاره از یک سیاره (نیرن) هست که به همراه قسمت های دیگه دنیای مادی و فانی رو دربرمیگیره. Oblivion دنیای دیگه ای هست که شیاطین اونجا زندگی می کنن، Aetherious دنیای دیگه ایه که موجودات نیک همچون خدایان در اونجا زندگی می کنن و ما بخشی کوچیکی ازش رو در اسکایریم در Sovngarde دیدیم. نه ستینگ و نه داستان فرنچایزی رو که طی دو دهه و براساس افسانه های یک ملت صورت گرفته کوچیک نشمرید، در واقع ما از نظر محیطی، در کتیبه های کهن با یه محیط بینهایت طرف هستیم. بنده بحثی ندارم و این واکنش ها نسبت به اون حرفیه که شما زدید و گفتید ES به درد نمیخوره، یکی از پر فروش ترین سری های دنیا و پرچم دار نقش آفرینی ها، برای عاشقان این ژانر حکم طلا رو داره. در همین اسکایریم که داستان محوری نسبتا ضعیف تری نسبت به قسمت های قبلی داره، انقدر در گوشه و کنار بازی کنایه به داستان های دیگه بازی دیده میشه و انقدر ایستر اگ در این بازی وجود داره که واقعا لازمه آشنا باشید و فرنچایز رو خوب بشناسید تا لذت بینهایتش رو درک کنید. تقریبا ۵۰۰۰ ساعت برای اسکایریم وقت گذاشتم و هنوز خیلی چیزهاش رو نمیدونم.

    پاسخ

  8. Arthas می‌گه:

    داستان فراگیر اسکایریم مثلا چیه اصلا خوب نیست wow داستانش خیلی خوب نوشته شده مثلا طلوع هورد ک آلوده شدن ارک ها و بردگی گرفتن اونها ب دست شیاطین ارک ها مردم شریفی بودن ولی بعد ب شهوت خون مبتلا شدن و رنگ پوستشون سبز شد یا آرتآس کسی ک عاشق سرزمین خانوادش بود بعد از سقوطش خودش پدرشو کشت و سرزمینشو نابود کرد استادشو کشت اینا خیلی بهتر از برگشت اژدهایانه

    پاسخ

    فرشاد خرمی: پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۲:


    داستان فراگیر اسکایریم نه، داستان فراگیر سری کتیبه های کهن….

    پاسخ

    Arthas: پاسخ در تاريخ مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۳ ۱۴:۱۹:


    کلش اصلا شخصیت های جذاب نداره

    پاسخ

  9. Arthas می‌گه:

    کل کتیبه های کهن شخصیت های جذاب نداره امپراطور تامریل اصلا هیچ جذابیتی نداره ولی تو Wow پادشاه انسان های stormwind و رهبر کل Alliance ک اسمش واریان ورین هست اقتدار از قیافش میباره و هیبتش مقتدره یا آرتاس منتیل شاهزاده لوردارون یا گرام هل اسکریم رهبر یکی از قبیله های ارک ک با فریاداش لرزه ب اندام دشمناش میندازه

    پاسخ

  10. Arthas می‌گه:

    خب حقیقتا اونقدرام بد نی داستان Es ولی این ک شخصیت های جذاب نداره حقیقته

    پاسخ

  11. MOH3N می‌گه:

    من که کلا wow رو بازی نکردم. و فقط ( warcraft (frozen throne رو بازی کردم و تقریبا هر روز وقت خیلی زیادی رو صرف dota و dota 2 میکنم.به نظر من در کل بازی warcraft بازی فوق العاده ایه که کاربرای زیادی از سراسر جهان وقتشون رو با اون صرف میکنند. ولی خوب دیگه داره جاش رو به بازی هایی از قبیل کتیبه های کهن میده. و به نظر من همون طور که اقا فرشاد گفتن داستان سرایی بازی های کتیبه های کهن خیلی بهتر و ریشه دار تر از سری وارکرفته. البته خط داستانی وارکرفت هم در نوع خودش یه شاهکار محسوب میشه

    پاسخ


شما نیز به جمع هوادارن گیم-ایران در فیس بوک بپیوندید. Facebook.com


.:: ارسال دیدگاه



كاربر محترم، ايميل شما منتشر نخواهد شد ، لطفا ادرس صحيح ايميل خود را بنويسيد

مقررات بخش نظرات :
1- از ارسال نظرات پي در پي خوداري كنيد و منتظر پاسخ كاربران و يا نويسنده باشيد.
2- فقط به نظرات فارسي پاسخ داده خواهد شد و نظرات فينگليش پاسخ داده نميشود.
3- لطفا در مقدار و ميزان سوالات خود در بخش نظرات زياده روي نفرماييد.
4- لطفا به كاربران و مسئولان سايت بي احترامي نكنيد و در صورت مشاهده پي گيري خواهد شد.
5- لطفا نظر و سوال خود را در بخش مناسب ارسال نماييد در غير اين صورت پاسخي نخواهيد داشت.
6- سوالات خارج از بحث خود را ميتوانيد از قسمت تماس باما از بالاي سايت ارسال كنيد.







تمامي حقوق مطالب و تصاوير نزد اين وب سايت محفوظ بوده و هر گونه کپی بردار (شامل مطالب ، تصاویر و تمامی عناصر) از آن در وب سايت ها و وبلاگ ها و نشريات غیر مجاز بوده مگر به رضایت کتبی مسئولین سایت

 

طرح قالب ، رنگ بندي ، چينش عناصر و طراحي كلي ان براي گيم ايران محفوظ بوده و كپي برداري از قالب جرم محسوب شده و از طريق پليس فتا پي گيري ميشود

Copyright © Game-Iran.com