صفحه اصلي


امروز : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵

اينجا هستيد: گيم ايران » فناوري ها و مقالات » اخبار و مقالات » اخبار بازی ها » پاسخ یوبیسافت در واکنش به حرف های عجیب تهیه کننده AC: Unity


پاسخ یوبیسافت در واکنش به حرف های عجیب تهیه کننده AC: Unity

قرار است Assassin’s Creed Unity روی هر دو کنسول PS4 و Xbox One با وضوح ۹۰۰p و با ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا شود. گرچه ۳۰ فریم بر ثانیه برای بازی به این حجم قابل قبول است اما دقت تصویری ۹۰۰p برای نسخه PS4 قدری عجیب است. برتری سخت افزاری PS4 در پردازش گرافیکی نسبت به Xbox One، باعث می شود این کنسول بتواند با کیفیت Full HD در فریم ۱۰۸۰p بازی ها را اجرا کند. 

 

این مقایسه ها قبلا انجام شده است ولی برای روشن سازی این مطلب، اجازه دهید به طور مختصر مقایسه ای بین دو کنسول انجام دهیم. هر دو دستگاه، به CPU های هشت هسته ای AMD مجهز شده اند که در Xbox One، فرکانس پردازشی هر هسته معادل ۱٫۷۵ و در PS4 برابر با ۱٫۶ گیگا هرتز است. این بدان معناست که از نظر تئوری، پردازنده مرکزی Xbox One حدود ۱۰ درصد از پردازنده مرکزی PS4 سریع تر است. اما PS4 به RAM هشت گیگابایتی از نوع DDR5 مجهز شده است، درحالی که Xbox One از همین مقدار حافظه موقت ولی از نوع ضعیف تر DDR3 استفاده می کند. از طرفی در تست پردازش گرافیکی، PS4 رقم ۱٫۸۴ ترابایت محاسبات ممیز شناور در ثانیه (FLOPS) را در برابر ۱٫۳۱ teraflops در Xbox One نشان می دهد. همه این ها به این معنی است که در پردازش های گرافیکی، PS4 توانایی بیشتری نسبت به Xbox One داشته و از آن جایی که دقت تصویری (Resolution) در حوزه پردازش گرافیکی قرار می گیرد و نه پردازش های منطقی CPU (همچون محاسبات هوش مصنوعی — Artificial Intelligence در بازی ها)، بنابرین PS4 قادر است بازی ها را در کیفیت تصویری یکسان، در وضوح بالاتری نسبت به Xbox One اجرا کند.

 

صحت این قضیه اگرچه در بازی های مختلفی از جمله Watch Dogs مشخص است (این بازی در PS4 با دقت ۹۰۰p و در Xbox One با دقت ۷۹۲p اجرا می شود)، اما همین یوبیسافت در توسعه نسخه کنسولی Assassin’s Creed IV، از این برتری PS4 استفاده کرده است. جایی که Black Flag روی هر دو کنسول با دقت ۹۰۰p عرضه شد، اما کمی بعد Ubisoft در قالب پچ، امکان اجرای ۱۰۸۰p را برای نسخه PS4 فراهم آورد. تصویر زیر مقایسه بین نسخه PS4 و Xbox One را نشان می دهد. همان طور که می بینید، اثر Resolution بیش تر PS4 در کیفیت خروجی کاملا مشهود است.

 

ac_blackflag_ps4_vs_x1_graphic_comparison

 

اما Vincent Pontbriand، تهیه کننده AC: Unity، به طرز عجیبی دلیل این که هر دو کنسول روی ۹۰۰p اجرا خواهند شد را به جلوگیری از ایجاد بحث و جنجال بین طرفداران هریک از این دو کنسول نسبت داده است.

 

«ما تصمیم گرفتیم هر دو بازی را روی مشخصات یکسان قفل کنیم تا از جنجال ها و این جور بحث ها جلوگیری شود.»

 

نظر ما: درواقع یک توجیه کاملا مزخرف است اگر ممانعت از دامن زدن به جنگ کنسولی را دست آویزی برای قربانی کردن قابلیت های یک کنسول بدانیم. اگر این تفاوت سخت افزاری باعث جنجال و درگیری شده است، یا برای تولیدکننده این دردسر را ایجاد کرده است که باید یک بازی را با دو کیفیت مختلف تولید کند تا سخت افزارهای متفاوت را پوشش دهد، در آن صورت این مایکروسافت است که می بایست برای این ضعف چاره ای بیندیشد نه این که کاربران PS4 این وسط قربانی شوند.

 

x1_ps4

 

با این حال Ubisoft در واکنش به این قضیه در مکاتبه با Polygon، توجیهات Vincent Pontbriand را رد کرده و گفته است که از توان پردازشی هر دو کنسول، نهایت استفاده صحیح برده شده و قصد نداشته اند SKU هیچ محصولی را نقض کنند. در اصطلاح تجاری، SKU به معنای محصول و خدماتی است که روی آن مشخصات محصول از جمله نوع و جنس قطعات بکارگرفته شده و برند تولیدکننده ثبت شده باشد. یوبیسافت باید این حرف ها را بزند زیرا همان طور که می دانید، این بازی از ابتدا با شعار نمایش قدرت و توان سنجی کنسول های نسل هشتم معرفی شد. 

 

«ما به هیچ وجه تصمیم نگرفتیم هیچ کدام از SKU ها را کمتر از آن چه هست کنیم. همگی از حداکثر منابع و بهینه سازی در دسترس ما نهایت استفاده ممکن را می برند تا به آن کیفیتی که امروز با هسته Assassin’s Creed داریم برسند.»

 

شما در این باره چه نظری دارید؟

ورود به سايت
تبلیغات در گیم ایران
شبكه تبليغات

به جمع کاربران ویژه بپیوندید

تعداد نوشته ها: 192

نوشته شده توسط : « »

علاقه مند به ژانر نقش آفرینی و ترسناک و فانتزی های شرقی. عصر اژدها درگیر کننده ترین، شیطان مقیم خاطره ساز ترین و ارواح تاریک تکان دهنده ترین عنوانی است که تا به حال دیده‌ ام. گیم را فرصتی برای دور شدن از مشغله و درگیری های روزمره می دانم. به قول برتراند روسل: The time you enjoy wasting is not wasted time.

عضويت در خبرنامه سايت

 ۲ دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است.


  1. پویا می‌گه:

    خیلی ممنون

    پاسخ

    فرشاد خرمی: پاسخ در تاريخ مهر ۱۷ام, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۲:


    خواهش میکنم.

    پاسخ


شما نیز به جمع هوادارن گیم-ایران در فیس بوک بپیوندید. Facebook.com


.:: ارسال دیدگاه



كاربر محترم، ايميل شما منتشر نخواهد شد ، لطفا ادرس صحيح ايميل خود را بنويسيد

مقررات بخش نظرات :
1- از ارسال نظرات پي در پي خوداري كنيد و منتظر پاسخ كاربران و يا نويسنده باشيد.
2- فقط به نظرات فارسي پاسخ داده خواهد شد و نظرات فينگليش پاسخ داده نميشود.
3- لطفا در مقدار و ميزان سوالات خود در بخش نظرات زياده روي نفرماييد.
4- لطفا به كاربران و مسئولان سايت بي احترامي نكنيد و در صورت مشاهده پي گيري خواهد شد.
5- لطفا نظر و سوال خود را در بخش مناسب ارسال نماييد در غير اين صورت پاسخي نخواهيد داشت.
6- سوالات خارج از بحث خود را ميتوانيد از قسمت تماس باما از بالاي سايت ارسال كنيد.







تمامي حقوق مطالب و تصاوير نزد اين وب سايت محفوظ بوده و هر گونه کپی بردار (شامل مطالب ، تصاویر و تمامی عناصر) از آن در وب سايت ها و وبلاگ ها و نشريات غیر مجاز بوده مگر به رضایت کتبی مسئولین سایت

 

طرح قالب ، رنگ بندي ، چينش عناصر و طراحي كلي ان براي گيم ايران محفوظ بوده و كپي برداري از قالب جرم محسوب شده و از طريق پليس فتا پي گيري ميشود

Copyright © Game-Iran.com